Parengtas naujas profesinio mokymo įstatymo projektas, kuris turėtų pakeisti senąjį, nuo 1997 metų gyvuojantį, dviejų valstybinių institucijų – Socialinės apsaugos ir darbo ir Švietimo ir mokslo ministerijų – bendradarbiavimo pobūdį. Svarbiausias būsimo dokumento tikslas – į specialistų rengimo procesą labiau įtraukti darbdavius, raginti, kad jų ir atitinkamų sričių specialistai dalyvautų atliekant profesinių mokyklų absolventų baigiamąjį įvertinimą.
Ketinama daryti dalykiškus pagrindinius rinkos tyrimus, kokių specialistų reikės artimiausioje ateityje.
Mokymo įstaigas džiugina, jog pirmą kartą bus skirta lėšų moksleivių profesiniam orientavimui. Atsirastų galimybių steigti daugiau profesinio orientavimo centrų, skirti specialistų, kurie kvalifikuotai patartų mokiniams, kaip planuoti savo karjerą. Tikimasi, kad Socialinės apsaugos ir darbo ministerija kokybiškai ir moksliškai atliks darbo rinkos tyrimus, kokiems regionams po dvejų ar kelerių metų stigs tam tikrų specialybių darbuotojų ir kokių bus per daug.
Paruošti specialistą, kuris šiandien reikalingas darbo rinkoje, yra atsakingas ir brangus procesas. Profesinės mokyklos mokinys per metus valstybei kainuoja vidutiniškai 3-3,5 tūkstančio litų (priklauso nuo profesijos „brangumo“). O juk specialistas toje mokymo sistemoje ruošiamas dvejus arba trejus metus.