Šiemet stojantieji, pildydami paraiškas bendrojo priėmimo sistemoje, galės pamatyti, kaip konkrečią studijų programą yra įvertinę ekspertai, kokiam laikui ji akredituota. Švietimo ir mokslo ministerija kreipėsi į universitetus ir kolegijas ragindama užtikrinti, kad prasidėjus 2014 m. priėmimui stojantiesiems teikiama informacija apie studijų programas būtų aktuali, lengvai prieinama ir suprantama.
Pasak švietimo ir mokslo ministro Dainiaus Pavalkio, objektyvi ir viešai pateikiama informacija apie studijas bei jų kokybę padės ne tik lengviau apsispręsti stojantiesiems, bet ir bus paskata aukštosioms mokykloms įvertinti ir tobulinti savo darbą rengiant paklausius specialistus.
„Kitas žingsnis – užtikrinti, kad visos studijų programos būtų efektyvios, t. y. sukurtos atsižvelgiant į darbo rinkos, valstybės, būsimų specialistų reikmes. Švietimo ir mokslo ministerija baigia peržiūrėti aukštųjų mokyklų studijų programas, kad būtų išvengta ir studijų programų dubliavimo, ir jų vegetavimo. Pastaruoju metu buvo paplitusi tendencija steigti daug naujų, labai specializuotų studijų programų, į kurias susirenka mažai studentų, o paklausa darbo rinkoje minimali“, – sako ministras.
Studentų registro duomenimis, visose aukštosiose mokyklose yra studijų programų, kuriose studijuoja ne daugiau nei 20 studentų, o kai kuriose aukštosiose mokyklose tokių programų dalis siekia net 50 procentų. Studentai studijų programose pasiskirstę labai netolygiai: daugiau kaip pusėje studijų programų – beveik 60 procentų – yra tik 13 procentų visų studentų, o populiariausios – beveik ketvirtadalis studijų programų pritraukia per 70 procentų studentų.
Dalis studijų programų iš viso nesurenka studentų. Per antrą praeitų metų pusmetį išregistruotos 209 studijų programos: iš jų 160 magistrantūros, 31 universitetų bakalauro, 17 koleginių ir viena vientisųjų studijų programa. 2013 m. pabaigoje Lietuvos aukštųjų mokyklų siūlomų studijų programų skaičius buvo 1664.
Siekdama stambinti studijų programas Švietimo ir mokslo ministerija ruošiasi keisti studijų sričių ir krypčių klasifikatorių, naująją klasifikaciją šiuo metu rengia darbo grupė. Naujasis klasifikatorius leistų rengti specialistus, turinčius platesnį kompetencijos spektrą ir gebančius lanksčiau adaptuotis nuolat kintančioje darbo rinkoje, taip pat suteiktų studentams geresnes galimybes individualizuoti studijas.