Nuo 2007 m. rugsėjo 1 d. darželiai ir mokyklos, vykdančios ikimokyklinio ugdymo programas, turės realią galimybę pagal įstaigą lankančių vaikų poreikius, mokymosi stilių, patirtį, tėvų lūkesčius rengti savo įstaigos ikimokyklinio ugdymo programą. Jos turinys bus dar labiau „priartinamas prie vaiko“ realesnis ir konkretesnis.
Parengti tokią programą pedagogams padės Švietimo ir mokslo ministerijos parengtas leidinys - „Metodinės rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo programai rengti“. Jau gegužės mėnesį jis pasieks darželius ir mokyklas.
Tikimasi, kad pedagogų bendruomenė, kurianti savo įstaigos ugdymo programą, galės formuluoti konkretų ugdymo(si) turinį bei metodus. Kiekvienas pedagogas įgys teisę ir laisvę pats rinktis, modeliuoti, išmėginti ir tobulinti ugdymo programą. Be to, į programos kūrimą siūloma įtraukti vaikus ir tėvus, tiesiogiai atspindint jų poreikius ir lūkesčius. Taip pat tokioje programoje galima geriau išryškinti steigėjų bei vietos regiono poreikius, švietimo ir ugdymo paslaugų tinklo ypatumus. Taigi turėtų suintensyvėti steigėjo, vietos bendruomenės ir ugdymo įstaigos bendradarbiavimas.
Kuriant ikimokyklinio ugdymo programas konkrečioms institucijoms rasis programų įvairovė, bus galima praktiškai išbandyti įvairesnes ugdymo idėjas, būdus, modelius, gerės įstaigų bendradarbiavimas, patirtis kaita. Taigi ugdymas taps kokybiškesnis.
2005 m. Švietimo ir mokslo ministerijos parengtas ir patvirtintas „Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašas.“ 2005 m. Švietimo ir mokslo ministerija ir Pedagogų profesinės raidos centras vykdė projektą „Ikimokyklinio ugdymo programų modeliavimas“, kuriame dalyvavo 30 ikimokyklinio ugdymo įstaigų, dirbančių pagal ikimokyklinio ugdymo programą, komandos. Kartu su projekte dalyvaujančiais mokslininkais ir vadybininkais mokėsi rengti ugdymo programas, jas analizavo, teikė siūlymus metodines rekomendacijas rengusiems autoriams.