Profesinės karjeros galimybės pabaigus studijas, specialybės poreikis darbo rinkoje – svarbiausi veiksniai renkantis specialybę, rodo vasario 7–9 dienomis Vilniaus universiteto atliktos moksleivių apklausos duomenys.
32 proc. apklausoje dalyvavusių merginų ir 30 proc. vaikinų teigia, kad renkantis studijų programą svarbios profesinės karjeros galimybės ateityje. 24 proc. abiejų lyčių respondentų nurodo, kad specialybės poreikis darbo rinkoje yra antroje vietoje pagal svarbą renkantis specialybę.
„Svarbu paminėti, kad Lietuvos moksleiviai tampa vis labiau savarankiški spręsdami, ką studijuoti. Tik vienam nuošimčiui merginų ir trims nuošimčiams vaikinų svarbiausia tėvų, artimųjų ar draugų nuomonė renkantis specialybę, tuo tarpu prieš keturis metus vykdytas Universiteto Filosofijos fakulteto sociologinis tyrimas parodė, kad tėvų nuomonė svarbi 30 proc. abiturientų“, – sako Vilniaus universiteto Studijų direkcijos vadovė Jekaterina Bortkevič.
Atliktos apklausos metu taip pat išryškėjo tendencija, jog darbo užmokestis po studijų baigimo yra svarbesnis vyriškosios lyties atstovams: studijų pasirinkimą lemiančiu veiksniu darbo užmokestį nurodė 24 proc. vaikinų ir tik 7 proc. merginų. Kasmetinėje studijų parodoje vykusios moksleivių apklausos duomenys taip pat rodo, kad didžioji dalis apklaustųjų (90 proc.) ketina studijuoti iš karto, vos tik baigę mokyklą.
Daugiau nei pusė apklaustųjų (58 proc.) teigia, jog mokėtų už studijas savo lėšomis, jei nepatektų į valstybės finansuojamas vietas. 17 proc. už mokslą nemokėtų, o 25 proc. – neapsisprendę dėl savo pasirinkimo.
Šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis respondentų įvardijo, kad renkantis studijas sunku priimti sprendimą dėl ateities (29 proc. apklaustųjų), 27 proc. apklausos dalyvių jaudinasi dėl galimybių susirasti darbą po studijų. Be to, ketvirtadalį atsakiusiųjų neramina ir didelė konkurencija tarp stojančiųjų.
Apklausoje dalyvavo 430 devintų–dvyliktų klasių moksleivių, į Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vykusią parodą „Studijos 2013“ atvykusių iš visos Lietuvos.