Šiandien Lietuvos studentų atstovybių sąjunga (LSAS) kreipėsi į Švietimo ir mokslo ministrą, Lietuvos aukštųjų mokyklų ir LAMA BPO vadovus dėl priėmimo į aukštąsias mokyklas tobulinimo bei bendrojo priėmimo nuostatų 2014 metais.
Išsiųstame rašte LSAS kritiškai vertina Švietimo ir mokslo ministro patvirtintą geriausiai vidurinio ugdymo programą baigusių eilės sudarymo 2014 metais tvarkos aprašą ir prėjusio penktadienio universitetų rektorių priimtą sprendimą šios tvarkos nenukelti vėlesniam įsigaliojimui, nors vieningos pozicijos tarp rektorių prieitą nebuvo. LSAS pabrėžia, jog naujaja tvarka orientuojamasi į aukštųjų mokyklų užsakymą, o ne į moksleivių kompetencijų ir gebėjimų ugdymą mokykloje, o stojimo į aukštąsias mokyklas metu turi būti vertinamos asmens kompetencijos, motyvaciją ir pasirengimas studijuoti, o ne formalūs kriterijai.
Pasak LSAS prezidento Viliaus Morkūno būtina priimti ryžtingus sprendimus peržiūrint ir koreguojant mokymosi programas pačiose mokyklose, aukštosioms mokykloms pertvarkant studijų programų įgyvendinimą studijų ir mokymosi proceso organizavimą orientuojant į moksleivį ir studentą, jų kompetencijų ugdymą, o ne didinant valstybinių brandos egzaminų skaičių ir jų svarbą. Tuo tarpu didžioji dalis aukštųjų mokyklų didindamos reikalavimus moksleiviams, nesiruošia kelti reikalavimų sau, t. y. įvesti minimalius konkursinių balų slenksčius. Taip pat netiesioginis reikalavimas laikyti didesnį brandos egzaminų skaičių nulems profesinę dezorientaciją, o ne kryptingą moksleivių profesinį orientavimą jau nuo pradinių klasių.
„Tikimės įsiklausymo į studentų ir moksleivių nuomonę bei racianalaus sprendimo bent iš kolegijų direktorių pusės, kurie šiandien svarstys šį klausimą. Tuo tarpu labai stebina Švietimo ir mokslo ministro neryžtingumas bei atsakomybės primetimas aukštųjų mokyklų vadovams dėl paties patvirtinto įsakymo, kurį jau galima buvo atšaukti bei perkelti diskusijas dėl šio aprašo įsigaliojimo 2015 metais.
Todėl raginame Švietimo ir mokslo ministą ir ministerijos darbuotojus kartu su mokyklomis ir aukštosiomis mokyklomis taisyti esamas bendrojo ugdymo ir šiais metais vykusio bendrojo priėmimo spragas, o ne sudaryti sąlygas naujų klaidų atsiradimui“, – teigė LSAS prezidentas.
Taip pat LSAS, atsižvelgdama į šių metų bendrojo priėmimo eigą ir jo rezultatus, siūlo įgyvedinti funkcionuojančią profesinio orientavimo sistemą, grįstą valstybės poreikio planavimu, nustatyti minimalių konkursinių balų slenksčius aukštosiose mokyklose, siekiant kokybės, o ne kiekybės, numatyti galimybę visose studijų srityse gauti papildomų balų, vertinant stojančiųjų motyvaciją bei formaliu ir neformaliu būdu įgytas kompetencijas. Taip pat pabrėžiama, jog būtinas tikslinio ir studijų stipendijų finansavimo mechanizmų tobulinimas, atspindintis studentų ir aukštųjų mokyklų lūkesčius, olimpiadų ir konkursų sąrašo išplėtimas bei organizacinių trukdžių pašalinimas stojamųjų egzaminų ir motyvacijos vertinimo metu.