Lietuvos studentų atstovybių sąjunga (LSAS) atlieka tyrimą, siekdama identifikuoti dabartinę situaciją Lietuvos aukštosiose mokyklose ir įvertinti ją Bolonijos proceso kontekste. Organizacijos vienas iš strateginių tikslų, atliekant šį tyrimą, įtraukti studentus į sprendimų priėmimo procesą ir formuoti veiklas pagal studentų poreikius.
Vykdomame tyrime studentų prašoma įvertinti savo aukštąją mokyklą pagal Bukarešto komunikate išskiriamas prioritetines sritis: studijų kokybės užtikrinimą, mobilumą ir įdarbinimą. Apklausa sudaryta remiantis 2009 m. tyrimu ir šiais metais Europos švietimo ir mokslo ministrų pasirašytu Bukarešto komunikatu, kuris apibrėžia ateinančių trijų metų prioritetus Europos aukštojo mokslo sistemoje.
„Kiekvienas studentas turi teisę spręsti, kokią galutinę naudą turi gauti baigęs studijas, tad tikimės, kad tyrime kiekvienas iš jų išreikš savo tvirtą poziciją dėl esamų problemų aukštajame moksle. Visų respondentų nuomonė leis suformuoti siūlymus dėl Bolonijos proceso įgyvendinimo Lietuvos aukštojo mokslo sistemoje“, – teigė LSAS prezidentas Vilius Morkūnas.
LSAS siekia išsiaiškinti, kaip studentai vertina, Lietuvos aukštosiose mokyklose, jiems suteikiamas galimybes įsilieti į studijų organizavimo procesą, bei kartu tikisi atskleisti, kiek yra įgyvendinti pagrindiniai Bolonijos proceso tikslai.
Tyrimu norima pabrėžti, kad tik studentai, būdami socialiniais aukštųjų mokyklų partneriais, gali padėti indentifikuoti studijų procese kylančias problemas, pateikti optimalius siūlymus jų spendimui.
Pasak LSAS prezidento Viliau Morkūno, tik įtraukus studentus į aukštojo mokslo sistemą, bus galima adekvačiau pažvelgti į studijų procesą bei atskleisti aukštųjų mokyklų administracijoms nežinomus aspektus, galinčius užtikrinti kiekvieno iš aukštojo išsilavinimo siekiančio studento gerovę.