Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad 48,5 proc. apklaustųjų savo kompiuterinę kompetenciją vertina kaip gerą, 22 proc. nurodė turį minimalų kompiuterinį raštingumą. Tyrimo metu apklausti 1497 respondentai.
Tyrimą „Visuotinis kompiuterinis raštingumas“ Švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu atliko Kauno technologijos universiteto Kompiuterinio raštingumo centras bei suburta mokslinė grupė (vadovas, KTU Kompiuterių katedros docentas dr. Alfredas Otas). Jis parodė esamą Lietuvos gyventojų kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją bei gyventojų kompiuterinio raštingumo poreikius.
Tyrimas parodė, kad daugiausiai kompiuteriu dirba aukštąjį universitetinį išsilavinimą turintys respondentai, gyvenantys mieste (81,38 proc.).
Beveik pusė respondentų tvirtino, kad pagrindinis stimulas išmokti dirbti kompiuteriu – asmeninis pasiryžimas. Apie 17 proc. respondentų nurodė, jog paskatino darbdavys, mokyklos reikalavimai. Kiti nurodė, jog paskatino šeimos nariai, keliami reikalavimai valstybės tarnautojams.
Respondentų atsakymai parodė, kad kompiuteris beveik vienodai dažnai naudojamas darbinėms užduotims atlikti, asmeniniam bendravimui, informacijos paieškai ir laisvalaikio praleidimui.
Atlikto tyrimo duomenys rodo, kad Europos kompiuterinio raštingumo programos ECDL plėtra Lietuvoje sparčiai didėja ir 2005 metais Lietuva tapo Baltijos regiono lydere pagal ECDL programoje dalyvaujančių gyventojų procentą. Lietuvoje ECDL programoje dalyvauja 0,43 proc. visų šalies gyventojų, atitinkamai Estijoje - 0,4 proc.