Vilniaus miesto taryba vakar patvirtino sostinės Savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos 2005–2012 metų bendrąjį planą. Pertvarkant mokyklas siekiama sukurti šiuolaikinės visuomenės mokymosi poreikius atitinkantį mokyklų tinklą, sudaryti prielaidas ir sąlygas aukštesnės kokybės švietimui bei veiksmingesniam išteklių paskirstymui, padidinti prieinamumą, visuotinumą ir socialinį teisingumą, padaryti švietimo sistemą efektyvesnę ir darnesnę.
Mokyklos bus pertvarkomos 2 etapais: 2005–2007 metais ir 2008–2012 metais. Pirmojo etapo rezultatai bus įvertinti 2007–2008 mokslo metais. Esant būtinybei, planas bus tikslinamas ir koreguojamas.
Mokyklų pertvarkymo plane pateiktos visos Vilniaus miesto bendrojo lavinimo mokyklos, kurių dalį numatoma pertvarkyti. Numatomas konkrečios mokyklos pertvarkymo laikas, būdas, rezultatas po pertvarkos, t. y., mokyklos tipas ir pavadinimas. Kad būtų kuo tiksliau atsižvelgta į situaciją mokyklose, kiekvieną konkretų sprendimą dėl konkrečios mokyklos pertvarkymo dar kartą svarstys ir tvirtins Vilniaus miesto taryba.
Siekiama, kad pertvarkius mokyklas visi mokiniai mokytųsi viena pamaina, galėtų lankyti mokyklas kuo arčiau savo namų. Restruktūrizuojant vidurines ir kitas daugiapakopes mokyklas norima sureguliuoti mokinių skaičių mokyklose ir klasėse taip, kad optimaliai būtų panaudojamos turimos mokyklų patalpos bei „mokinio krepšelio“ lėšos.
Palaipsniui tvarkant mokyklų tinklą, bus lengviau sprendžiami mokytojų įdarbinimo bei perkvalifikavimo klausimai. Bus gerinama mokyklų pedagoginio personalo kokybinė sudėtis.
Mokyklų patalpos bus atnaujinamos ir modernizuojamos, mažės mokyklų išlaikymo kaštai. Efektyviau paskirstant išteklius numatoma greičiau atnaujinti ir modernizuoti ugdymo bazę.
Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų gairėse numatyta mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano paskirtis – Savivaldybėje sukurti efektyvumo, prieinamumo ir kokybės reikalavimus atitinkantį mokyklų tinklą, turėti pakankamai pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo švietimo programų teikėjų, sudaryti kokybiškas sąlygas visiems miesto bendruomenės nariams ugdytis bei užtikrinti pedagoginę, psichologinę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą, išsilavinimo įgijimą pagal valstybės nustatytus išsilavinimo standartus.