Lapkričio 11–12 d. Lietuvos vaikų ir jaunimo centre vyko respublikinis pedagogų forumas „Kompetencijų ugdymo galimybės ir patirtis Lietuvoje“. Pagrindinės nagrinėtos temos – gebėjimų ir vertybių: pasitikėjimo savimi, kritinio mąstymo, kūrybiškumo, laisvės, laimės ir kt ugdymo svarba, situacija šiandien bei po 10–20 metų, mokytojo vaidmuo ugdant kūrybiškumą.
Pasak forumą atidariusio Švietimo ir mokslo viceministro Vaidoto Bacio, laimę, laisvę ir kūrybiškumą skatinantys įgūdžiai ir nuostatos ugdymo procese ne mažiau svarbūs nei žinios ir nuo žinių negali būti atskiriami. Tai ypač akivaizdu brandos egzaminų metu. Anot V. Bacio, mokyklinius egzaminus paprastai geriau išlaiko labiau savimi pasitikintys, laisvai mąstantys vaikai. Ir priešingai, baimės apimti moksleiviai dažnai pridaro atsitiktinių klaidų. Pasak V. Bacio, svarbu skatinti, kad mokiniai mąstytų patys ir turėtų savo nuomonę, o dėl ugdymo turinio pokyčių turėtų keistis ir mokytojų vaidmuo - nuo aukščiau hierarchijoje stovinčio autoriteto, žinančio teisingus atsakymus iki mąstyti mokinius skatinančio grupės nario.
Lygiavertį pedagogo ir mokinio santykį kaip svarbią švietimo proceso dalį pabrėžė ir dr. Artūras Deltuva, kaip pavyzdį pateikęs faktą, kad Lietuvos studentai žymiai geriau vertina mokymąsi užsienio universitetuose dėl lygiaverčių studentų ir dėstytojų santykių. Toks santykis – vienas pagrindinių principų A. Deltuvos pristatytame patirtinio mokymo metode. Patirtinio metodo būdu įgytas suvokimas susijęs su asmenine patirtimi, išgyventomis emocijomis, palyginti nedideliu, negausiu išmoktų, įgytų žinių kiekiu, bet žymiais elgesio pokyčiais.
Pasak kūrybiškumo temą forume nagrinėjusio Lietuvos vaikų ir jaunimo centro vadovo Valdo Jankausko, kūrybiškumas yra itin svarbi kompetencija, nes būtent kūrybiški žmonės sumaniai pritaiko turimas žinias ir keičia pasaulį, tad ugdytojų pareiga kiekvieno gabumus atskleisti ir puoselėti, išmokyti pozityviai mąstyti, nebijoti ir pasitikėti savimi.
Forumo pranešimuose taip pat buvo aptarta į kompetencijas orientuotų bendrųjų programų vertinimo problematika, pristatyti praktiniai kompetencijų ugdymo metodai. Kiekvienas forumo dalyvis galėjo praktiškai išbandyti konkrečius metodus vertybėms, savarankiškumui, pasitikėjimui savimi ir efektyviam bendravimui ugdyti.