Vyriausybė patvirtino aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarką, pagal kurią bus vykdoma Mokslo ir studijų įstatyme numatyta visuminė studijų kokybės priežiūra. Instituciniu vertinimu siekiama įvertinti bendrą aukštosios mokyklos veiklos kokybę ir lėšų naudojimo efektyvumą, apie vertinimo rezultatus informuojant visuomenę ir sprendimų priėmėjus. Visų Lietuvoje veikiančių aukštųjų mokyklų veikla bus vertinama kas šešeri metai.
Bus vertinami aukštosios mokyklos materialūs ir žmogiškieji ištekliai, atliekami moksliniai ir taikomieji tyrimai, pedagoginio ir administracinio personalo sudėtis ir kvalifikacija, priimamų studijuoti akademinis pasirengimas ir studentų skaičiaus kaita, valstybės biudžeto lėšų naudojimo tikslingumas, bendradarbiavimas su šalies ir užsienio akademiniais ir socialiniais partneriais, rengiamų specialistų poreikis valstybės mastu, vidinės kokybės užtikrinimo sistemos veiksmingumas, akademinės etikos lygis, tikslios ir nešališkos informacijos apie vykdomą veiklą sklaida. Vertinant bus sprendžiama, ar reali aukštosios mokyklos veikla atitinka steigimo dokumentuose numatytus tikslus.
Į institucinio vertinimo ekspertų grupes bus kviečiami užsienio šalių mokslo ir studijų institucijų kokybės valdymą išmanantys ekspertai.
Vertinimo rezultatų pagrindu numatoma teikti rekomendacijas aukštosios mokyklos veiklos plėtrai bei priimti sprendimą dėl aukštosios mokyklos akreditavimo. Teigiamai įvertinta aukštoji mokykla bus akredituojama šešeriems metams. Neigiamai įvertinta mokykla akredituojama dvejiems metams, per kuriuos atliekamas pakartotinis akreditavimas. Antrą kartą neigiamai įvertinta aukštoji mokykla nebus akredituojama.
Visuminis aukštųjų mokyklų išorinis vertinimas ir akreditavimas Lietuvoje pradedamas vykdyti pirmą kartą. Prieš prasidedant mokslo ir studijų reformai buvo vertinama tik atskirų studijų programų kokybė ir mokslinė veikla. Aukštųjų mokyklų vertinimas ir akreditavimas – plačiai paplitusi tarptautinė praktika, naudojama siekiant užtikrinti aukštojo mokslo kokybę.