Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė susitikime su Švietimo ir mokslo ministru Gintaru Steponavičiumi, pabrėžė, jog netoleruotina, kad šiais metais nebuvo užtikrintas sklandus abiturientų priėmimo į aukštąsias mokyklas procesas.
„Valstybės pareiga užtikrinti sklandų ir sąžiningą stojimo į aukštąsias mokyklas procesą, o taip pat garantuoti galimybę gauti valstybės finansavimą kiekvienam aukštojo mokslo siekiančiam piliečiui pagal jo žinias ir sugebėjimus. Netoleruotina, kad stojantieji gauna klaidinančią informaciją apie priėmimo rezultatus, o valstybės finansuojamos studijų vietos skirstomos neatsižvelgiant į stojančiųjų surinktus balus“, – kalbėjo Prezidentė Dalia Grybauskaitė.
Šiais metais per priėmimą dėl techninių klaidų daugeliui stojančiųjų buvo išsiųsti neteisingi pranešimai, kad jie neįstojo į pasirinktą studijų programą, ankstesnių metų abiturientai nebuvo įtraukti į bendrą konkursą. Taip pat buvo atvejų, kad gavę aukštus balus abiturientai turi mokėti už studijas, o žemesnius balus surinkusiems suteiktas valstybės finansavimas.
Pasak šalies vadovės, studijų krepšelių skirstymas yra viešoji paslauga, todėl už teisingą valstybės lėšų paskirstymą studentams privalo atsakyti Švietimo ir mokslo ministras, o ne priėmimą vykdanti viešoji įstaiga Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendram priėmimui organizuoti. Prezidentė Dalia Grybauskaitė nurodė ministrui iš esmės peržiūrėti priėmimo tvarką ir spręsti, kas toliau vykdys priėmimą ir skirstys valstybės lėšas.
Kalbėdama su ministru Prezidentė pabrėžė, kad šiemet švietimo ir mokslo ministerija tik iš dalies patobulino priėmimo į meno krypties studijas tvarką. Pasak valstybės vadovės, tokios klaidos, kai gabūs abiturientai negauna valstybės finansavimo dėl disproporcijų tarp studijų programų ar kitų priėmimo trūkumų, turi būti nedelsiant ištaisytos panaudojant likusius neišdalintus studijų krepšelius.
Susitikime taip pat aptarta ministerijos taktika regioninių ir specializuotų aukštųjų mokyklų atžvilgiu, planuojami švietimo įstatymo pakeitimai, pasirengimas naujiems mokslo metams, ES lėšų įsisavinimo situacija, ikimokyklinio ugdymo prieinamumas.