Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija kartu su informacinių technologijų bendrove „Microsoft Lietuva” pradėjo įgyvendinti programą, kurios tikslas – išplėsti šiuolaikinių technologijų naudojimą mokyklose. Pagal šią programą iš visos Lietuvos bus atrinkta aktyviausiai technologijas savo darbe naudojančių mokytojų grupė, kuri padės kitiems šalies mokytojams išnaudoti naujas galimybes mokant vaikus ir rengiantis pamokoms.
„Lietuvoje yra daug aktyvių ir inovatyvių mokytojų, naudojančių informacines komunikacines technologijas (IKT) savo pamokose ir žinančių, kaip taikyti technologijas gerinant moksleivių mokymą ir mokymąsi. Kitiems mokytojams reikalinga kolegų pagalba ir patirtis. Todėl organizuojame konkursą, kurio metu atrinksime inovatyvius mokytojus, norinčius tapti „IKT lyderiais“, t.y. technologijų taikymo įvairiuose dalykuose rėmėjais, patarėjais ir vadovais kitiems Lietuvos mokytojams“, - sakė Vainas Brazdeikis, Švietimo informacinių technologijų centro direktorius.
„IKT lyderių“ bendruomenės užduotis bus skatinti bendradarbiavimą tarp mokyklų, padėti neaktyvioms mokykloms ir mokytojams naudoti IKT ugdymo procese ir teikti jiems visokeriopą pagalbą. Be to, „IKT lyderiai“ rinks, apibendrins ir platins tarp mokytojų mokomąsias priemones ir IKT diegimo rekomendacijas.
„Skaitmeninės technologijos šiandien kuria naujas darbo vietas, keičia darbo organizavimo principus, kelia griežtus reikalavimus profesiniam pasirengimui. Labai svarbu, kad mūsų mokyklos galėtų ir norėtų prisiimti modernios visuomenės iššūkius, tarp jų ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, nepriklausomai nuo to, kuo dirbtum, kokį išsilavinimą turėtum. Mokyti naujovių kitus nuolat mokantis jų pačiam – tikro „IKT lyderio” savybė, – sakė „Microsoft Lietuva” valstybinių klientų sektoriaus vadovas Martynas Bieliūnas.
„Lietuvos savivaldybių pateiktais duomenimis, informacines ir telekomunikacines technologijas pamokose pernai naudojo 35 proc. pedagogų. Technologinio raštingumo žinias teigė turintys 46 proc. mokytojų. Tad IKT kaip veiksmingesnio mokymo priemonei Lietuvos mokyklose tebėra daug neatrastų raiškos galimybių“, - pažymėjo V. Brazdeikis. Pasak jo, „IKT lyderių“ programa šalies mokyklose skatins kūrybiškesnį ugdymo procesą, padės gerinti pedagogų IKT kompetenciją profesinėje veikloje bei plačiai paskleisti gerąją informacinių technologijų diegimo švietime patirtį.
Konkurso būdu „IKT lyderiais” pripažinti mokytojai turės galimybę š.m. gruodį iš Švietimo informacinių technologijų centro gauti skaitmeninį fotoaparatą, o 2006-ųjų rudenį – ir nešiojamąjį kompiuterį, bus kviečiami dalyvauti centro organizuojamoje veikloje, skirtoje IKT diegimui. „Microsoft Lietuva” „IKT lyderius” paskatins įvairiais apdovanojimais, dovanos USB „flash” atmintines, sudarys galimybę tobulinti profesines kompetencijas tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
Pageidaujantys dalyvauti konkurse Švietimo informacinių technologijų centrui turi pateikti keletą profesinių rekomendacijų ir savo parašytą esė „IKT lyderio gyvenimas/ateitis“. Paraiškos priimamos iki 2005 metų gruodžio 1 d. Konkurso dalyvius vertins ir sprendimus priims Švietimo informacinių technologijų centro suformuota ekspertų grupė.
Daugiau informacijos apie „IKT lyderių” programos konkursą skelbiama internete: www.microsoft.lt, www.ipc.lt, www.emokykla.lt.