Švietimo ir mokslo ministro Remigijaus Motuzo iniciatyva prie apvalaus stalo aptarti, kaip galima išvengti agresijos mokyklose, susirinko pedagogai, mokinių organizacijų, nevyriausybinių organizacijų, policijos atstovai.
Pasak „Vaikų linijos“ vadovo Roberto Povilaičio, agresija mokyklose - tai ne naujiena visame pasaulyje, tik įvairios šalys šią problemą įvardina ir pradeda spręsti skirtingu metu. Smurtas ir agresija mokyklose vyksta įvairiose šalyse - Vakarų Europoje, JAV, taip pat Rytų Europos ar Rusijoje, bet labai skirtingu mastu. Agresiją mokyklose galima ženkliai sumažinti ir tai įrodo tarptautinė patirtis. Pasaulyje yra per 600 įvairių smurto prevencijos programų. Lietuvoje jos žengia dar tik pirmuosius žingsnius.
Švietimo ir mokslo ministras Remigijus Motuzas pažymėjo, kad agresijos prevencija taps prioritetu ir sulauks padidinto dėmesio rengiant bet kurią švietimo programą ar dokumentą. „Prieš naujus mokslo metus pasirašiau įsakymą, kuriuo leista mokyklose psichologų asistentais dirbti psichologijos bakalaurams. Tai mokykloms sudarys galimybę pritraukti daugiau specialistų, galinčių teikti psichologinę pagalbą mokykloje bendruomenei“, - akcentavo ministras R. Motuzas.
Pasak ministro R. Motuzo, stiprinamos pedagoginės psichologinės tarnybos, kurios veikia 51 savivaldybėje. Iš ES struktūrinių fondų vykdomo projekto lėšų numatoma atnaujinti patalpas, aprūpinti kompiuterine įranga, metodine medžiaga. Šios įstaigos aktyviai dalyvauja nacionalinėse prevencinėse programose, atlieka darbą smurto, prievartos bei tyčiojimosi prevencijos klausimais. Taip pat ministerija planuoja savivaldybėms pateikti rekomendacijas dėl socialinių darbuotojų skaičiaus mokyklose.
Susitikime dalyvaujantys psichologai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, mokinių atstovai pabrėžė, kad mokyklos bendruomenės buvimas, jos aktyvumas, mokyklos, direktoriaus atvirumas, tėvų dalyvavimas mokyklos gyvenime bei mokytojo profesionalumas turi milžinišką įtaką mokinių tarpusavio elgesiui, mokinio ir mokytojo santykiams.