Lietuvos studentų atstovybių sąjungos (LSAS) motyvacinių testų į švietimo ir ugdymo krypčių studijų programas egzaminų stebėtojai pateikė išvadas, kuriose išdėstyti testo organizavimo ir laikymo pažeidimai. Dažniausi stebėtojų rasti pažeidimai – informacijos apie motyvacinių testų organizavimą trūkumas, identiški klausimai visomis testų laikymų dienomis, sudarę sąlygas daliai abiturientų geriau pasirengti testui, 3-5 val. laiko tarpas tarp rašto dalies ir pokalbio, nesudarytos galimybės testus laikyti daugiau nei keturiuose miestuose. LSAS, atsižvelgdama į rastus pažeidimus, atsakingoms institucijoms pateikė siūlymus taisyti testų organizavimo tvarką.
„Motyvacijos testų būsimiems pedagogams įvedimas ilgainiui duos teigiamų rezultatų, siekiant didinti mokytojo profesijos prestižą bei skatinti gabiausius ir labiausiai motyvuotus jaunuolius rinktis pedagogo profesiją. Vis tik iki kitų metų motyvacinių testų laikymų reikia pašalinti minėtus trūkumus, užtikrinti, jog organizavimo procedūros sudarytų vienodas galimybes visiems norintiems laikyti testą bei užtikrinti didesnę motyvacinio testo įtaką bendram priėmimui.“ – sako LSAS prezidentas Arūnas Mark.
17 studentų atstovų, dalyvavusių stebėtojų teisėmis motyvacinių testų laikymo metu, atkreipė dėmesį, jog nustatyta tvarka bei informacija apie stojamuosius egzaminus turi būti pateikiama abiturientams iš anksto, į šį procesą aktyviau įtraukiant mokyklas. Stebėtojai pastebėjo, kad dėl aiškios informacijos trūkumo, jog stojamuosius testus turi laikyti visi norintys patekti į pedagogikos studijų sritį, kai kurie stojantieji apie tai sužinojo tik kelios dienos prieš prasidedant testams. Abiturientai nebuvo informuoti ir apie tai, jog turi atvykti laikyti testo nustatytu laiku, kurį pasirinko pildydami prašymą internete. Dėl šios priežasties susidarė situacija, kuomet stojantieji atvykdavo ne savo laiku, ko pasekoje auditorijos būdavo arba perpildytos, arba pustuštės. Pasitaikė net ir tokių atvejų, kuomet į egzaminus atvyko ir neblaivūs asmenys, tačiau jiems buvo leista testą laikyti kitu laiku.
LSAS taip pat atkreipia dėmesį, jog klausimai tiek raštu, tiek žodžiu tiesiogiai atitiko temas, pateiktas „Motyvacinio testo turinio ir laikymo tvarkos apraše“, bei buvo vienodi visomis stojimų dienomis, tad stojantieji galėjo lengvai pasiruošti visus atsakymus. LSAS siūlymu, klausimai tiek raštu, tiek žodžiu turėtų būti skirtingi visomis motyvacinio testo dienomis, tačiau atskleidžiantys vienodus stojančiojo motyvacijos aspektus.
Atsižvelgiant į tai, jog rezultatų vertinimas yra viena esminių dalių, kurioje gali būti didžiausi pažeidimai, siūloma kitais metais užtikrinti galimybes dalyvauti stebėtojams ir motyvacijos testų vertinimų metu, nesikišant į vertinimo procedūras, tačiau prižiūrint bendrą tvarką.
„Analizuojant vertintojų darbą, vertėtų atkreipti dėmesį, jog šiemet vertintojai buvo dėstytojai ir psichologai, tačiau jie vertino visiškai identiškus aspektus, nebuvo užtikrinamos sąlygos į stojančiuosius žvelgti iš būsimos specialybės pusės. Sudarant komisiją iš dviejų narių neatsižvelgta ir į tai, jog išsiskyrus jų nuomonei, susidarytų dviprasmiška ir ginčytina situacija, galinti nulemti laikančiojo stojamuosius egzaminų rezultatus.“ – teigia A.Mark.
Organizuojant kitų metų motyvacijos laikymo testus stojantiesiems, egzaminų vykdymą prižiūrintys asmenys turi turėti vienodas instrukcijas, kas turi būti pateikiama prieš egzaminą. Šiemet pasitaikė atvejų, kuomet egzaminų pradžioje buvo labai skirtingai pateikiama pagrindinė informacija, ne visi vykdytojai informuodavo apie rašymo trukmę, skirtingai vyko motyvacinį testą laikančių asmenų sutikrinimas bei registravimas. LSAS taip pat pabrėžia, jog tarp rašto ir pokalbio neturi būti tokio ilgo laiko tarpo, koks buvo šiemet – nuo 3 iki 5 valandų.