Pasibaigus baigiamųjų darbų gynimui aukštosiose mokyklose, studentai, nesutinkantys su baigiamųjų darbų įvertinimu, atsiduria aklavietėje. Į Lietuvos studentų atstovybių sąjungą (LSAS) kreipęsi studentai nurodė pasigendantys apeliacijų tvarkos, nesutinkant su baigiamųjų darbų įvertinimais.
„Visi klausimai aukštojoje mokykloje turi būti sprendžiami demokratiškumo principu, vis tik kai kurios aukštosios mokyklos nurodo, jog apeliacijos dėl baigiamųjų darbų (egzaminų) įvertinimo negali būti teikiamos ir yra nenagrinėjamos. Dalis studentų nesupranta, kodėl toks svarbus dalykas kaip apeliacijų tvarka vienose aukštosiose mokyklose ne tik egzaminams, bet ir baigiamiesiems darbams yra leidžiama, o kitose - nenagrinėjama. Tie, kurie nesutinka su savo baigiamojo darbo įvertinimu, tarsi paliekami likimo valiai apeliuojant į tai, jog itin sudėtinga surinkti apeliacinę komisiją baigiančiojo studijas darbui vertinti.“ – sako LSAS socialinių klausimų ir akademinio proceso reikalų koordinatorė Ieva Dičmonaitė.
Klausimų dėl apeliacijų teikimo šiemet itin pagausėjo. Tai leidžia spręsti, jog studentai daug atsakingiau žiūri į baigiamųjų darbų rengimą bei tikisi būti tinkamai įvertinti. Tačiau LSAS atkreipia dėmesį, jog ne visų aukštųjų mokyklų studentai yra informuoti apie egzamino įvertinimo peržiūrėjimo galimybę, tokios informacijos studentai pasigenda ir kai kurių aukštųjų mokyklų interneto svetainėse, nors pagal LR Mokslo ir studijų įstatymą tai, kaip ir visą, su studijų procesu susijusią informaciją, skelbti yra privaloma.
LSAS tikisi, jog projekto, pagal kurį bus parengta lyginamoji aukštųjų mokyklų studentų apeliacijų ir ginčų nagrinėjimo vidinės tvarkos analizė bei rekomendacinis apeliacijų ir ginčų nagrinėjimo komisijų sudarymo ir darbo organizavimo tobulinimo modelis, įgyvendinimas ateityje leis išvengti tokių dviprasmiškų situacijų, kuomet ne visi studentai gali pasinaudoti apeliacijų teikimo galimybėmis ir apeliacijų tvarka bus suvienodinta visiems studentams visose aukštosiose mokyklose.
Taip pat primename, jog studentai gali teikti apeliacijas, kuomet mano, jog dėstytojas netinkamai įvertino atsakymo(-ų) teisingumą, padarė aritmetinių pažymio nustatymo klaidų, netiksliai arba dviprasmiškai formulavo užduotis, padarė faktinių vertinimo klaidų, egzamino metu auditorija buvo palikta be prižiūrėtojo ar pasikeitė egzaminuotojas, buvo kalbama mobiliuoju telefonu, pasikeitė egzaminavimo tvarka nuo tos, kuri buvo skelbiama mokslo metų pradžioje. Apeliacinės komisijos sudėtyje būtinai turi būti ir studentas ar studentų atstovas, joje negali dalyvauti studentui dėstęs dėstytojas.