Tarp 17 tūkstančių 7-16 metų Didžiosios Britanijos mokinių neseniai atliktas nekomercinės organizacijos „National Literacy Trust“ tyrimas parodė, kad spartus technologinis progresas toli gražu negarantuoja žmonių išprusimo didėjimo.
Tyrimo duomenimis 9 iš 10 mokinių turi mobilųjį telefoną, tuo tarpu knygas namuose turi mažiau kaip trys ketvirtadaliai apklaustųjų. Mokslininkai mano, kad egzistuoja tiesioginis ryšis tarp mokymosi rezultatų ir knygų buvimo namuose. Apie 80% vaikų, kurių skaitymo įgūdžiai buvo geresni nei tikėtasi, namuose turi knygų, tuo tarpu 58% prasčiau skaitančių vaikų namuose galima pamatyti tik tuščias lentynas. Apklausos metu paaiškėjo, kad net dvidešimties knygų namuose pakanka tam, kad mokinio pažangumas būtų neblogas.
Panašių išvadų priėjo Nevados universiteto mokslininkai, teigiantys, kad vaikai, užaugęs šeimoje, kur skaitomos knygos, 3 metais daugiau skiria mokslui nei jų bendraamžiai iš knygų neskaitančių šeimų. T. y. tikimybė gauti aukštąjį išsilavinimą mokiniams iš skaitančių šeimų yra kur kas didesnė.
Savo ruožtu Monaš universiteto mokslininkai mano, jog mobiliųjų telefonų naudojimas daro jaunuolius mažiau galvotus ir skatina daryti klaidas kasdieniame gyvenime.