Švietimo ir mokslo ministerija, bendradarbiaudama su kitomis ministerijomis, parengs Lietuvos ūkio poreikius atitinkantį specialistų kvalifikacijų žemėlapį. Vyriausybės pavedimu toks žemėlapis, prognozuojantis 2011–2016 metais Lietuvai labiausiai reikalingų kompetencijų ir kvalifikacijų profesijų spektrą, turi būti sudarytas iki šių metų rugsėjo mėnesio.
Neseniai į Švietimo ir mokslo ministeriją susirinkę įvairių institucijų atstovai, aptarę atskirų specialybių rengimo problemas, diskutavo, kaip padidinti rinkoje paklausių ir valstybei reikalingų, bet nepopuliarių profesijų, pavyzdžiui, technologijos mokslų specialybių patrauklumą. Buvo pasikeista nuomonėmis, kaip turi būti organizuojamos studijos, kad suteiktų reikalingas kompetencijas, kiek ir kokio išsilavinimo specialistų reikia Lietuvai, kokiomis savybėmis pasižymintys jauni specialistai labiausiai reikalingi rinkai bei kita.
Pabrėžta, kad specialistų poreikio analizės negali visiškai tiksliai numatyti, kokių profesijų specialistų reikės artimiausiais metais. Tai atskleidė ir ekonominis nuosmukis – dauguma prieš porą metų pasirodžiusių prognozių šiandien prasilenkia su realybe. Tačiau analizuoti ir prognozuoti būtina, norint suvokti esamą situaciją ir numatyti bendras tendencijas.
Švietimo ir mokslo viceministrės Nerija Putinaitės teigimu, sutelktas daugelio institucijų darbas padės išgryninti nuomonę dėl daugelio specialybių ateities, atrasti profesinių ir aukštųjų mokyklų lankstesnį santykį su valstybe ir su visuomene. „Vien tik rengdami atskirų sričių specialistus, kurių trūksta šiuo metu ar reikės po kelerių metų, neišspręsime esamų problemų. Ne mažiau svarbi yra studijų kokybė, suteikiamos kompetencijos, absolvento motyvacija dirbti būtent tą darbą, kuriam buvo rengiamas“, – sakė viceministrė.
Švietimo ir mokslo ministerija apibendrins pastaraisiais metais atliktus specialistų poreikio tyrimus ir pateiks išvadas, reikalingas kvalifikacijų žemėlapiui sukurti. Vėliau numatoma įvardyti priemones, kad šiame žemėlapyje neliktų „baltų dėmių“.