Daugiau nei 50 valstybių studijų kokybės užtikrinimo agentūrų, akademinių ir studentų organizacijų atstovai Danijos sostinėje lapkričio 19-21 dienomis renkasi į ketvirtąjį Europos kokybės užtikrinimo forumą – vieną didžiausių Europos universitetų asociacijos (EUA) renginių, kuriame dalyvių dėmesys sutelktas į Europos sąjungos studijų kokybės užtikrinimo, vertinimo nacionaliniu ir tarptautiniu mastu bei valstybių studijų kokybės audito temas. Lietuvos studentams forume atstovauja Lietuvos studentų atstovybių sąjungos (LSAS) prezidentas Arūnas Mark.
Ketvirtajame Europos forume „Kūrybingumas ir įvairovė: kokybės užtikrinimas po 2010“ nacionalinių ir tarptautinių organizacijų atstovai diskutuos apie vidinės ir išorinės kiekvienos valstybės bei visos Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimą, kūrybingumą ir praktiką.
„Kokybės užtikrinimas tai ne tik aukštosios mokyklos savianalizė, išorinis vertinimas, auditas ar studentų įvertinimas. Studijų kokybė turi prasidėti nuo kiekvieno akademinės bendruomenės individo - studento, dėstytojo, administracijos darbuotojo – būtent nuo noro tobulinti studijų kokybę. Lietuvoje reikalinga palaipsniui diegti kokybės užtikrinimo sistemas pradedant nuo fakultetinio, aukštosios mokyklos bei valstybės lygmens, tuo pačiu užtikrinant tarptautinį bendradarbiavimą ir siekiant Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) narystės Europos kokybės užtikrinimo agentūrų registre (EQAR),“ - teigia LSAS prezidentas Arūnas Mark.
Anot jo, šiuo metu Lietuvoje turime situaciją, kai viešumoje girdime kalbas, įžvelgiame pavienius padrikus veiksmus, tačiau bendro noro tobulėti valstybės mastu nėra. Ketvirtojo Europos forumo diskutuojamos temos yra ypatingai svarbios mūsų šaliai, kadangi Lietuva Bolonijos proceso įgyvendinimo kontekste dar stipriai atsilieka nuo didelės dalies Europos valstybių kokybės užtikrinimo srityje. LSAS vadovui kelia nuostabą tai, jog iš Lietuvos į forumą neatvyko nei vienos institucijos atstovas, atsakingas už aukštojo mokslo vystymą bei kokybės priežiūrą.
EUA kokybės forumas rengiamas jau ketvirtą kartą, siekiant kartu su aukštųjų mokyklų vadovais, studentiškų organizacijų atstovais, švietimo ir mokslo darbuotojais, Bolonijos proceso ekspertais aptarti ir įgyvendinti svarbiausius saugiklius, užtikrinančius studijų kokybę, aukštųjų mokyklų studijų programų auditą, specialistų poreikių analizę bei kūrybingumo ir praktikų skatinimą aukštojo mokslo sistemoje.