Lietuvos studentų atstovybių sąjunga (LSAS) Švietimo ir mokslo ministerijai šiandien pateikė savo pastabas dėl studentų kreditavimo sistemos. Studentų atstovų nuomone, valstybės paskolas turi teikti kredito įstaigos, siūlančios palankiausias sąlygas, o įstaigų atranka turi būti vieša ir skaidri.
„Kredito įstaigų konkurencija gali atnešti teigiamų rezultatų kalbant apie palankiausias sąlygas tiek studentui, tiek valstybei, todėl pasirinkimas turi būti daromas remiantis aiškiais kriterijais ir viešomis procedūromis, o prioritetas teikiamas ne turinčioms geriausiai išplėtotą aptarnavimo tinklą, o siūlančioms skolinti geriausiomis sąlygomis kredito įstaigoms“, - kalba LSAS prezidentė Indrė Vareikytė.
Jos teigimu, šiuo metu yra galimybė sukurti patogią, palankią ir saugią paskolų sistemą, įvedant visus įmanomus saugiklius. „Dabar pats laikas iš esmės patobulinti studentų kreditavimo sistemą, naudojantis pažangių Europos valstybių patirtimi ir jose veikiančiais mechanizmais“, - ragina LSAS vadovė.
Anot jos, LSAS visada laikėsi pozicijos, kad paskolų studentams sąlygos neturi prastėti, o paskolų sistemos tikslas – užtikrinti galimybę studentams gauti valstybės paramą studijų metu. Tuo tarpu valstybė turi prisiimti atsakomybę už garantuojamą aukštojo mokslo kokybę ir baigusiojo studijas ateitį paskolos grąžinimą susiejant su paskolos gavėjo pajamomis.
„Didesnės paskolų palūkanos ar pirmos įmokos termino trumpinimas iki vienerių metų paskolų sąlygų tikrai negerina“, - konstatuoja I.Vareikytė kviesdama atsakingus pareigūnus ryžtingiems žingsniams sistemos gerinimui ir pritaikymui studentų poreikiams.
LSAS taip pat nuogąstauja, jog įvedama paskolų studentams teikimo tvarka ne sudaro sąlygas abiturientų konkurencijai pagal gebėjimus, bet verčia nerimauti dėl didėsiančios konkurencijos pagal turtinę ir socialinę padėtį. LSAS taip pat siūlo nesieti paskolos gavimo su studijų rezultatais, kadangi tai gali sumažinti studijų prieinamumą besimokantiems šiek tiek prasčiau, ar iš regionų atvykusiems abiturientams bei užkirsti kelią tęsti studijas studentams, kuriems nepasisekė gerai išlaikyti egzaminus.