Lietuvos studentų atstovybių sąjunga šiandien kreipėsi į Respublikos Seimo narius, ragindama juos Mokslo ir studijų įstatymą svarstyti atsakingai. LSAS pabrėžė, kad įstatymas iki šiol negarantuoja kokybiškos aukštojo mokslo sistemos pertvarkos, todėl svarstymo metu turi būti padaryta viskas, kad priėmus šį įstatymą, reforma užtikrintų esminius ir kokybiškus sistemos pokyčius.
Pasak LSAS prezidentės Indrės Vareikytės, dalis įstatymo nuostatų, tokios kaip SKVC statusas ar aukštosios mokyklos autonomijos išplėtimas, yra iš tikrųjų progresyvios ir gali prisidėti prie aukštojo mokslo kokybės šuolio. Tačiau LSAS vadovė nuogąstauja dėl jau ne kartą diskutuotų planuojamą pertvarką įtvirtinančio įstatymo trūkumų.
„Mes iki šiol nematome saugiklių, kokiu būdu aukštosios mokyklos konkuruos dėl studijų kokybės, o ne studentų kiekybės, rotacijos sistema mums šiuo metu labiau panaši į „studijų krepšelio atėmimo“ sistemą, galų gale nėra aišku dėl finansavimo sistemos mechanizmų“, - kritikuoja I.Vareikytė, vardindama esamiems ir būsimiems studentams nerimą keliančius klausimus.
LSAS vadovė pažymi ir tai, jog iki šiol nėra priimta sprendimų dėl paskolų sistemos, taip pat būsimi studentai nėra apsaugoti nuo galimų neigiamų reformos padarinių. „Dabartiniai abiturientai yra pirmieji, kurie išbandys visus šios pertvarkos privalumus ir trūkumus. Tačiau iki šiol nematome priemonių plano, kaip jie bus apsaugoti nuo galimų neigiamų šios pertvarkos rezultatų“, - kalba I.Vareikytė.
Jos teigimu, prieš svarstant šį įstatymą, kuris bus taikomas jau dabar įskaitas laikantiems abiturientams, turi būti padaryti visi namų darbai. „Deja ne visi Švietimo ir mokslo ministro pažadai dėl darbų atlikimo prieš svarstant įstatymą yra įvykdyti. Studentai ir abiturientai pasigenda realių veiksmų dėl aukštųjų mokyklų audito, informacinės bazės apie aukštųjų mokyklų kokybę abiturientams pristatymo bei poįstatyminių aktų, kuriuose būtų numatyti sistemos veikimo mechanizmai“, - konstatuoja LSAS prezidentė.
LSAS taip pat pažymėjo, jog įstatyme nėra numatyti realūs saugikliai, kuriais remiantis aukštosios mokyklos konkuruotų ne dėl studentų skaičiaus, o teikiant kokybišką išsilavinimą. LSAS siūlo keisti ir dabar įtvirtintą „gerai besimokančio“ studento sąvoką esamiems studentams ir ją suvienodinti su įstatymo projekte numatyta nauja sąvoka siekiant, jog po įstatymo priėmimo visi studentai būtų vertinami vienodais kriterijais.