Lietuvos studentų atstovybių sąjunga kviečia Švietimo ir mokslo ministeriją daryti sprendimus dėl padėties, keliančios neramumus akademinėje visuomenėje. Studentų atstovai teigia, kad dar iki mokslo ir studijų įstatymo priėmimo turi būti pradėti aukštojo aukštųjų mokyklų audito darbai, visuomenei pateikta pertvarkos pasekmių analizė, pradėta kurti informacinė bazė pirmakursiams bei pateikti poįstatyminiai aktai, numatantys sistemos veikimo mechanizmus.
Tokią poziciją LSAS atstovai išdėstė pirmadienio, kovo 9 dienos susitikime su Švietimo ir mokslo ministerijos atstovais.
„Aukštojo mokslo pertvarka yra būtina ir neatidėliotina, todėl susitikime su ministerija kalbėjome apie reformos trūkumus, kuriuos įvardiname nebe pirmą kartą. Tikimės tęsti konstruktyvų dialogą ir toliau diskutuoti apie galimus taisymus planuojamoje įgyvendinti finansavimo sistemoje ar paskolų sistemos tobulinimą, tačiau dialogui nutrūkus neatmetame galimybės imtis protesto priemonių“, - komentuoja LSAS prezidentė Indrė Vareikytė.
Jos teigimu, prie kovo 10 d. rengiamo mitingo organizacija neprisidės, tačiau neskatins nedalyvauti jame studentų, pritariančių organizatorių išsakomoms nuostatoms. „Neramumai, šiuo metu kylantys akademinėje bendruomenėje, yra natūralūs, kadangi vis dar nėra atsakyta į daugelį esminių klausimų. Abiturientai kelia jiems aktualius klausimus dėl to, kaip veiks paskolų sistema, ar bus užtikrintas aukštojo mokslo prieinamumas, ar naujoji finansavimo sistema užtikrins kokybinius pokyčius ir ar būsimieji studentai nenukentės nuo galimų neigiamų reformos padarinių“, - vardina I.Vareikytė.
Anot LSAS vadovės, „aklai“ aukštojo mokslo reformos studentai nepalaiko. „Vertindami šią pertvarką esame atsargūs. Tvirtai galime pasakyti – reformos reikia, tačiau pabrėžiame, kad ji turi būti kokybiška, nes tik tokie pokyčiai yra reikalingi sistemai“, - sako LSAS prezidentė.
Švietimo ir mokslo ministras G.Steponavičius susitikimo metu pripažino LSAS keliamų klausimų sprendimo būtinumą ir teigė esąs pasiruošęs ieškoti kompromisų.
Susitikimo metu taip pat aptarti socialinių stipendijų problemos sprendimo klausimai, aukštųjų mokyklų reitingavimo sistemos kūrimas, kalbėta apie kokybiško mokinių informavimo būtinumą. Taip pat švietimo ir mokslo ministras pažadėjo iki kovo 20 dienos pateikti reformos pasekmių analizę.