Beveik du trečdaliai studentų mano, jog naujasis ministras pirmiausiai turėtų padaryti viską, kad būtų sudaromos sąlygos kokybiškam ir lanksčiam studijų procesui – rodo Lietuvos studentų atstovybių sąjungos atlikta apklausa.
Apklausoje dalyvavo 3046 Lietuvos aukštųjų mokyklų studentai. Jos metu teirautasi, kaip jie vertina Gintaro Steponavičiaus kandidatūrą į Švietimo ir mokslo ministro postą bei kokių darbų pirmiausiai turėtų imtis naujasis švietimo ministras.
Daugiau nei trečdalis respondentų įsitikinę, jog būtina inicijuoti ekspertinį vertinimą ir panaikinti nekokybiškas studijų programas bei organizuoti aukštųjų mokyklų veiklos kokybės, studijų sąlygų ir infrastruktūros auditą. Septyni iš dešimties tyrime dalyvavusių studentų išsakė nuomonę, kad naujasis ministras pirmiausiai turėtų pasirūpinti aukštojo mokslo sistemos finansavimo pertvarka.
„Visiems suprantama, kad studijų sistemos finansavimo pertvarka būtina. Tačiau kodėl šioje pertvarkoje svarbiausias vaidmuo atitenka studentų apmokestinimui, o ne kokybiniams pokyčiams? Studentai ne kartą yra aiškiai išsakę poziciją, kad nepritartų studijų apmokestinimui be konkrečių kokybės problemų sprendimo“, – teigia LSAS prezidentė Indrė Vareikytė.
Pasak Lietuvos studentų atstovybių sąjungos vadovės, tenka apgailestauti, kad ministru ketinantis tapti Gintaras Steponavičius pamiršęs rūpestį kokybiniais pokyčiais, viešuose pasisakymuose mokestį už studijas atvirai deklaruoja kaip svarbiausią reformos žingsnį.
LSAS ragina būsimą ministrą nepamiršti, kad į aukštojo mokslo reformą turi būti žiūrima sistemiškai, o problemos aukštajame moksle sprendžiamos atsižvelgiant į jų visumą.
„Šalia finansavimo sistemos tobulinimo klausimo lygiagrečiai eina aukštųjų mokyklų ir jų turto valdymo, studijų prieinamumo, akademinio mobilumo, aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimo, socialinių, akademinių sąlygų gerinimo ir kiti svarbūs klausimai“, - vardina LSAS atstovas aukštojo mokslo reformos klausimais Liutauras Kazlavickas.
Apklausa taip pat rodo, jog beveik 39% studentų nieko nėra girdėję apie kandidatą į Švietimo ir mokslo ministro postą Gintarą Steponavičių, dar trečdalis negali vertinti šios kandidatūros p.Steponavičiui nepradėjus dirbti. Tik 16,5% mano, kad jis yra galimas kandidatas, tačiau netiki, kad jam pavyks tinkamai reformuoti švietimo sistemą.