Birželio 21 d. Lietuvoje baigiamąjį vizitą pradės Mokyklų tobulinimo programos konsultantai dr. Mike Harrison („Nord Anglia“, Mančesterio universitetas) ir dr. Arthur Ivatts („OFSTED“).
Didžiosios Britanijos švietimo vertinimo specialistai yra daugiausiai prisidėję prie lietuviškosios mokyklų tobulinimo išorės audito koncepcijos ir metodikos teorinio ir praktinio pagrindimo. Pirmasis jų vizitas ir bendro darbo su Mokyklų tobulinimo programos konsultantais pradžia buvo 2003 m. gegužės mėn.
Vizito metu numatoma nuveiktus darbus išsamiai pristatyti Švietimo ir mokslo ministerijos vadovybei bei specialistams, pedagogams, įvairioms interesų grupėms. Pasak Mokyklų tobulinimo programos Išorės audito komponento koordinatoriaus Gražvydo Kazakevičiaus, šiuo vizitu siekiama apibendrinti išorės audito metodikos kūrimo darbus bei sustiprinti ryšius su visomis suinteresuotomis šalimis.
Dr. Harrison ir dr. Ivatts taip pat surengs specializuotą seminarą bandomajame išorės audite 2004 m. gruodžio ir 2005 m. dalyvavusių aštuonių pilotinių savivaldybių (Kaišiadorių rajono, Kauno ir Šiaulių miestų, Prienų, Širvintų, Tauragės, Utenos ir Vilkaviškio rajonų) ir mokyklų administracijų vadovams. Juo metu bus siekiama dar nuodugniau išsiaiškinti galimas savivaldybės ir mokyklos bendradarbiavimo formas iki išorės audito bei svarstant jo rezultatus.
Išorės auditas – tai specialiai išmokytų išorės auditorių atliekamas mokyklos ugdymo proceso vertinimas ir tobulinamų veiklų rekomendavimas. Išorės audito dėmesio centre – pamokos kokybė ir auditorių rekomendacijos, kaip tą kokybę pagerinti konkrečioje mokykloje.
Praėjusią savaitę Liuksemburge vykusioje konferencijoje „Europos švietimo politikų švietimo sistemų vertinimo tinklas“Praėjusią savaitę Liuksemburge B komponento „Švietimo kokybės sistemos sukūrimas“ vadovas, ministerijos Švietimo plėtotės skyriaus vedėjas Ričardas Ališauskas pristatė Europos Sąjungos šalių švietimo politikams Lietuvos išorės audito ir kitų MTP komponento veiklų įgyvendinimo patirtį. Sulaukta itin gero įvertinimo, - kaip pasakė Anglijos ir Škotijos atstovai: „Mokėme Lietuvą, tačiau ji sugebėjo sukurti geresnę nei mes turime vertinimo sistemą“.
Dar šiais metais numatoma patvirtinti Mokyklų tobulinimo Išorės audito metodiką, mokymo programą ir akredituoti pirmuosius išorės audito komandų vadovus bei auditorius, bei pradėti nacionalinės institucijos steigimo darbus , kuri analizuotų ugdymo procesą, jo rezultatus, konsultuotų mokyklas tobulinant jų veiklą. Išorės audito metodikos bandomąjį projektą numatoma baigti 2007 m., taip įtvirtinant Išorės audito taikymo sistemą Lietuvos bendrojo lavinimo sistemoje.