Lietuvos Respublikos Prezidentas Valdas Adamkus dalyvavo apskritojo stalo diskusijoje „Visuomenės ir valstybės užsakymas pedagogams rengti: problemos ir perspektyvos“.
Diskusijos metu šalies ieškoma atsakymų į šiandien mokytojams kylančius naujus iššūkius ir įsisenėjusių problemų sprendimo būdų.
Sveikindamas apskritojo stalo dalyvius, šalies vadovas paragino iš esmės imtis mokytojų rengimo sistemos pertvarkos ir aiškiau bei tiksliau suformuluoti valstybės keliamus uždavinius pedagogų parengimui ir sugrąžinti prestižą mokytojo profesijai.
„Minėdami švietimo pertvarkos dvidešimtmetį, ypač dažnai girdime klausimus: ar per šiuos metus švietimo sistemoje pavyko pasiekti tuos tikslus, kuriuos išsikėlėme Atgimimo metais? Ar sugebėjome įgyvendinti siekius, kuriuos kėlėme švietimo pertvarkai prieš dešimtmetį, tvirtindami naujas pertvarkos gaires?“, – sakė Prezidentas V. Adamkus pažymėdamas, kad į šiuos klausimus dažniausiai girdime neigiamus atsakymus.
Respublikos Prezidento nuomone, visos kalbos apie švietimo sistemos tobulinimą liks tik kalbomis, jei ir toliau pertvarkas planuojantys ir jas vykdantys asmenys skirs tiek mažai dėmesio pagrindiniam švietimo tikslui – vaikams ir jaunimui. „Mokyklą baigęs jaunimas turi būti kūrybingas ir smalsus, jautrus šalia esančiam žmogui ir neabejingas visuomenės, kurioje gyvena, ateičiai. Todėl labai svarbu, kokie yra ir kokie bus mokytojai, kuriems patikėsime mūsų vaikų ir visuomenės ateitį“, – sakė Lietuvos vadovas.
Šalies vadovas pažymėjo, jog pastaraisiais metais dažnai skundžiamasi, kad pedagogo autoritetas ir mokytojo profesijos prestižas krinta į prarają. „Mokytojai skundžiasi dideliu krūviu bei alinančiu darbu, mažu darbo užmokesčiu, psichologiniu ir net fiziniu nesaugumu. Todėl jau šiandien privalome spręsti susikaupusias problemas ir nelaukti, kol Lietuvoje nebebus kam dirbti mokykloje“,- sakė Lietuvos Prezidentas V. Adamkus.
„Prieš kelerius metus pertvarkant mokytojų rengimą daug vilčių teikė Pedagogų rengimo koncepcija ir joje įtvirtintos nuostatos. Tačiau, deja, koncepcijoje numatytos pedagogų rengimo pertvarkos kryptys taip ir nebuvo įgyvendintos. Todėl raginčiau susimąstyti ir atsakyti į klausimą: Ar neatėjo laikas pedagogų rengimą paskelbti nacionalinės svarbos dalyku ir tai įtvirtinti reikiamais politiniais sprendimais?“, - klausė Respublikos Prezidentas.
Prezidentas V. Adamkus pažymėjo, kad Švietimo ir mokslo ministerija, kaip mokytojų rengimo užsakovė, privalo suformuoti aiškią mokytojų rengimo politiką, kuri taptų privaloma visoms pedagogus rengiančioms mokykloms.
„Lietuvos mokykloms privalome sugrąžinti prestižą. Mokytojo profesija turi tapti patraukli ir konkurencinga darbo rinkoje, o ją rinktis turėtų tik kūrybingiausi ir gabiausi abiturientai. Kūrybingumas ir nuolatinis tobulėjimas turi būti mokytojo darbo kasdienybė. Todėl būtina rasti būdų, kurie motyvuotų jaunus žmones rinktis šį sunkų kelią ir nelengvą pašaukimą, kurie padėtų sukurti mokyklą -- tikrą besimokančiųjų bendriją“,- pabrėžė Respublikos vadovas.
Prezidentas V. Adamkus palinkėjo diskusijos dalyviams rasti visus ieškomus atsakymus ir būdus, padėsiančius formuoti valstybės užsakymą pedagogams rengti ir leisiančius tikslingiau panaudoti pedagogų rengimui ir kvalifikacijai skirtas lėšas.