Atlikta mokytojų „novatorių“ iš visos Lietuvos mokyklų apklausa rodo, kad informacinių technologijų taikymas bendrojo ugdymo švietimo įstaigose skatina moksleivių motyvaciją mokytis. Plačiau taikyti IT mokymo procese pedagogams labiausiai trukdo techninės ir programinės įrangos bei įgūdžių stoka.
Apklausą, kurioje dalyvavo daugiau nei pusantro šimto mokytojų iš įvairių Lietuvos regionų, atliko Švietimo informacinių technologijų centras, bendradarbiaudamas su bendrove „Microsoft Lietuva“. Išanalizavus anketas paaiškėjo, kad, daugumos pedagogų nuomone, IT padeda gerinti ugdymo kokybę ir skatina vaikus mokytis.
Paprašyti įvardinti konkrečius IT teikiamus privalumus, 39 proc. respondentų nurodė, jog IT padidina mokinių motyvaciją, beveik tiek pat – 38,3 proc. – mano, kad taikant kompiuterines technologijas mokymosi procesas tampa įdomesnis bei patrauklesnis. Pedagogai taip pat teigia, kad IT pagerina ugdymo kokybę (33,8%), suteikia naujų mokymo metodų (12,3%), leidžia greičiau gauti bei įsisavinti informaciją (10,4%).
Kaip pagrindinę kliūtį, dėl kurios IT nepakankamai plačiai taikoma mokymo procese, pedagogai nurodė techninės ir programinės įrangos trūkumą mokyklose. Svarbiausia problema tai laiko 77 proc. apklaustųjų. Kitos minimos kliūtys – nepakankami pačių mokytojų įgūdžiai (66%) ir metodinių žinių stoka (58%).
Kita vertus, pedagogai nemano, kad IT taikymo paplitimui reikšmės turi pamokų trukmė ar švietimo ir mokslo reforma. Tačiau 17,5 proc. respondentų tvirtina, kad jiems efektyviai naudoti IT mokymo procese kartais pritrūksta laiko, o taip pat motyvacijos bei mokyklos vadovybės palaikymo (16,2%).
„Apklausos rezultatai nurodo esmines kryptis, kuriomis turėtume dirbti, kad IT mokyklose būtų naudojamos vis plačiau: reikia dar aktyviau plėtoti mokyklų kompiuterinę bazę, suteikti galimybes pedagogams gilinti IT žinias ir keistis patirtimi bei skatinti juos aktyviau taikyti kompiuterines technologijas“, - sako Švietimo informacinių technologijų centro direktorius Vainas Brazdeikis.
Apklausos anketoje mokytojų taip pat klausta, kaip jie vertina savo IT kompetenciją. Didžioji dalis - 65 proc. - respondentų teigė, kad ji gera. Puikiai kompetenciją įvertino 15 proc., o patenkinamai – 20 proc. mokytojų.
Apklausoje dalyvavo 154 mokytojai iš įvairių Lietuvos regionų. Ją atliko Švietimo informacinių technologijų centras „Lietuvos mokytojų novatorių forumo“ metu. Per šią konferenciją pedagogai aiškinosi, kaip geriau panaudoti IT mokant vaikus bei dalinantis įgyta nauja patirtimi virtualioje mokytojų bendruomenėje. Renginį organizavo LR Švietimo ir mokslo ministerija kartu su bendrove „Microsoft Lietuva“.