Gegužės 8 dieną Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas tarptautinis informacinių kompiuterinių technologijų diegimo švietime tyrimas „SITES (Second Information Technology in Education Studies) 2006“. Šį tyrimą inicijavo Tarptautinė švietimo pasiekimų vertinimo asociacija (IEA), taip pat organizuojanti ir PIRLS, TIMSS tarptautinius tyrimus.
Tarptautiniame tyrime „SITES 2006“ dalyvavo 35 000 mokytojų iš 9000 įvairių pasaulio šalių mokyklų. Be Lietuvos, tyrime dalyvavo Kanada, Rusija, Japonija, Izraelis, Singapūras, Suomija, Norvegija, Estija, Čilė, Pietų Afrikos Respublika ir kt. Europos ir viso pasaulio šalys. Lietuvoje tyrimas vyko 320 mokyklų, buvo apklausti mokyklų vadovai, informacinių technologijų specialistai ir aštuntose klasėse dirbantys matematikos bei gamtos mokslų mokytojai.
Per tyrimą siekta išsiaiškinti, kokie pedagoginės veiklos modeliai realizuojami mokyklose, kaip mokytojai naudoja informacines kompiuterines technologijas (IKT), kokie veiksniai veikia IKT panaudojimą ir pan.
„Tyrimo metu išaiškėjo, kad mūsų šalis IKT naudojimo atžvilgiu panaši į kitas pasaulio šalis, šioje srityje mes niekuo neatsiliekame. Mūsų mokytojai per pamokas gana dažnai taiko informacines kompiuterines technologijas“, - sako Mantas Masaitis, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas, SITES tyrimo Lietuvoje koordinatorius.
Lietuvos mokyklose modernias kompiuterines technologijas naudoja 63 procentai matematikos ir 65 procentai gamtos mokslų mokytojų. Lietuva tarp 22 dalyvių pagal šį rodiklį atsidūrė 7 vietoje. Apskritai, kuo geresnė pedagoginė mokytojų kompetencija, tuo daugiau jie linkę taikyti IKT per pamokas.
Šis tyrimas atskleidė ir patiems tyrėjams gana netikėtą aspektą – nerasta priklausomybės tarp IKT prieinamumo (t.y. kompiuterių, tenkančių 100-ui mokinių, skaičiaus) ir mokytojų, teigusių, jog naudojo per savo pamokas IKT, skaičiaus.
Apklausiami, kaip mokytojai apibūdintų savo technologinę ir edukologinę kompetenciją informacinių kompiuterinių technologijų taikymo atžvilgiu, mūsų šalies mokytojai save įvertino kukliai – Lietuvai pagal šį rodiklį atiteko tik 18 vieta.
Tarptautinės švietimo pasiekimų vertinimų asociacijos SITES tyrimai atliekami nuo 1996 metų. Šis tyrimas yra trečiasis. Lietuva dalyvavo visuose SITES serijos tyrimuose.