Švietimo ir mokslo ministrė Roma Žakaitienė patvirtino „Mokymosi krypčių pasirinkimo galimybių didinimo 14-19 metų mokiniams modelio aprašą“. Modelio tikslas – siekiant ugdymo kokybės, sudaryti mokiniams lygias mokymosi galimybes užtikrinant jiems mokymosi krypties pasirinkimą.
Nuo 2008 metų rugsėjo visiems 9-10 (gimnazijų I-II) klasių mokiniams – ir turintiems sunkumų, ir sėkmingai besimokantiems – mokyklos turėtų pasiūlyti kalbų, matematikos, gamtos mokslų, geografijos ir istorijos dalykų programų į praktinę veiklą orientuotų modulių, atitinkančių įvairius mokinių poreikius ir polinkius. Mokydamiesi pagal šias programas, mokiniai ugdysis įgūdžius tirti, kūrybingai taikyti žinias ir spręsti su gyvenimo praktika susijusias problemas. Mokiniams pageidaujant, sudaromos galimybės daugiau pamokų mokytis pagal pasirinktą technologijų programą, vietoj dailės ir muzikos dalykų pasirinkti integruotą meninio ugdymo (dailė, muzika, teatras, šokis) programą ar daugiau savaitinių pamokų mokytis kūno kultūros, bet neviršijant maksimalaus pamokų skaičiaus per savaitę.
11-12 (gimnazijų III-IV) klasių mokiniai jau 2007-2008 mokslo metais galėjo rinktis iš 9 naujų patrauklių, grįstų platesniu informacinių komunikacinių technologijų taikymu menų ir technologijų programų: fotografijos, grafinio dizaino, filmų kūrimo, kompiuterinių muzikos technologijų, turizmo ir mitybos, tekstilės ir aprangos, statybos ir medžio apdirbimo, taikomojo meno, amatų ir dizaino bei verslo ir vadybos.
Tikimasi, kad mokiniai, pasirinkę mokymosi kryptį pagal savo poreikius ir polinkius, patirs mokymosi sėkmę, pagerins mokymosi rezultatus, modelio įgyvendinimas sudarys jiems geresnes galimybes tęsti nutrauktą mokymąsi ar keisti mokymosi kryptį.
Mokymosi krypčių pasirinkimo galimybių didinimo 14-19 metų mokiniams modelis buvo parengtas ir išbandytas 26 mokyklose 2005-2008 metais vykdant Europos Sąjungos struktūrinių fondų projektą „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14-19 metų mokiniams“.