„Garmin“ paskelbė pernai metų palydovinio ryšio įrenginiuose esančių SOS interaktyvių pagalbos žinučių, kurias gavo skubios pagalbos koordinavimo centras „Garmin Response“, ataskaitą. Reagavimo misijos buvo įvairios – nuo vietinių avarinių tarnybų pagalbos teikimo atokiuose greitkeliuose iki labai techniškų gelbėjimo operacijų sraigtasparniais. Gera žinia ta, kad 12 proc. atvejų naudotojai sugebėjo išsigelbėti patys, pasinaudodami „inReach“ įrenginiais ir gauta informacija iš „Garmin Response“.
„InReach“ yra „Garmin“ sukurta palydovinė žinučių technologija, skirta padėti žygeiviams, keliautojams, alpinistams ir kitiems aktyvaus laisvalaikio entuziastams palaikyti ryšį net ir atokiausiose pasaulio vietose. Ji leidžia siųsti ir gauti tekstinius pranešimus, sekti savo buvimo vietą ir naudojant SOS funkciją ekstremalių situacijų atveju greitai pasiekti pagalbos tarnybas.
2024 m. technologijos galimybės buvo išplėstos įdiegus „inReach Messenger Plus“ funkciją, leidžiančią naudotojams siųsti nuotraukas ir balso pranešimus net ir tose vietovėse, kur nėra mobiliojo ryšio. Be to, „inReach Messenger Plus“ turi specialų SOS mygtuką, kuris, esant nelaimei, leidžia tiesiogiai susisiekti su visą parą veikiančiu „Garmin Response“ skubios pagalbos koordinavimo centru.
Pagrindinė priežastis – traumos
Praėjusiais metais SOS žinutės „Garmin Response“ centro darbuotojus pasiekė iš visų šešių pasaulio žemynų ir trijų vandenynų. Daugiausia žmonių pranešimą siuntė keliaudami pėsčiomis su kuprine, vairuodami ar važiuodami motociklu. Taip pat padaugėjo atvejų, kai asmenys susižeidė važiuodami bekelei skirtais motociklais (angl. dirt bike), plaukdami upėmis pripučiamaisiais plaustais.
Pagrindinė SOS pranešimų priežastis išliko traumos, tačiau ypač išaugo atvejų skaičius, susijęs su medicininėmis problemomis, tokiomis kaip aukščio liga, širdies veiklos sutrikimai ir virškinimo problemos.
Padaugėjo ir SOS pranešimų dėl ekstremalių gamtos reiškinių, tokių kaip uraganai ir gaisrai. Taip pat buvo fiksuojami atvejai, kai naudotojai susidūrė su laukiniais gyvūnais, pavyzdžiui, meškomis ir gyvatėmis barškuolėmis.
Nors daugumą pranešimų išsiuntė patys „inReach“ įrenginių naudotojai, taip pranešdami apie jiems nutikusią nelaimę, beveik pusė buvo dėl kito asmens kartu keliaujančioje grupėje ar dėl visai nepažįstamo žmogaus.
Patikimas reagavimas į SOS signalą
Dėl specialaus SOS mygtuko ir 100 proc. pasaulinės „Iridium®“ palydovinio tinklo aprėpties, „Garmin inReach“ naudotojai gali greitai išsiųsti SOS žinutę nelaimės atveju net iš atokiausių pasaulio vietų. Visą parą veikiančiame skubios pagalbos koordinavimo centre „Garmin Response“ dirbantys profesionalai nedelsdami reaguoja į pagalbos signalą – seka įrenginio buvimo vietą, informuoja nurodytus skubios pagalbos kontaktus ir vietines paieškos bei gelbėjimo tarnybas.
Kol pagalba atkeliauja, „Garmin Response“ komanda pateikia naujausią ir svarbiausią informaciją apie vykdomus reagavimo veiksmus, patvirtina, kad pagalba jau pakeliui, ir išlieka pasiekiama, kol situacija bus išspręsta.