2024 metais išmaniųjų telefonų rinka Europoje išaugo 5 proc. po ketverius metus iš eilės trukusio nuosmukio. Apie tai pranešė „Canalys“, kuri atskleidė, kad rinkai buvo pristatyta kiek daugiau nei 136 mln. prietaisų, iš kurių 30 proc. sudarė aukščiausios klasės prietaisai, kurių kaina 800 eurų ir daugiau.
2024 metais „Samsung“ išliko lydere, tačiau „Apple“ užfiksavo įspūdingus 2024 metų ketvirtojo ketvirčio pardavimus. Tai lėmė teigiamas „iPhone 16“ įvertinimas, nors vis dar trūksta „Apple Intelligence“.
Rinkoje buvo stebima tvirta aukščiausios klasės paklausa kartu su vidutinės ir žemesnės klasės išmaniųjų telefonų, įsigytų pandemijos metu, pakeitimo ciklu. Per metus „Samsung“ pardavimus padidino 6 proc., o „Apple“ išsiuntė vos 1 proc. daugiau „iPhone“.
Trečias pagal dydį išmaniųjų telefonų pardavėjas Europoje „Xiaomi“ iš esmės pardavė tiek pat „Redmi“, „Poco“ ir „Xiaomi“ prekės ženklų telefonų, kiek ir 2023 metais. „Motorola“ apimtys padidėjo 26 proc., o „Oppo“ – 13 proc. per metus, tačiau „Canalys“ atkreipė dėmesį, kad į šį skaičių įeina ir „OnePlus“ siuntos.
Ataskaitoje pažymima, kad 2024 metais buvo parduota daugiausiai premium klasės įrenginių – 41 mln. arba 30 proc. iš visų 136 mln. Analizė pagrįsta ne faktiniais pardavimais parduotuvėse, o siuntomis, be to, ji apima „Apple“ „iPhone 13“ ir „iPhone 14“ įrenginių stūmimą į prekybos kanalą prieš nutraukiant jų prekybą dėl USB-C direktyvos.
Mažmenininkams leidžiama pardavinėti šiuos įrenginius, jei jie jau buvo lentynose iki gruodžio 28 dienos, kai direktyva įsigaliojo. „Samsung“ pardavimų augimą labiausiai lėmė „Galaxy S24“ serija, kuri buvo intensyviai reklamuojama per 2024 metų olimpines žaidynes Paryžiuje.
Išsami analizė pagal atskiras šalis atskleidė, kad Jungtinėje Karalystėje „Apple“ beveik dvigubai viršijo „Samsung“ tiekimus – 52 proc. prieš 28 proc., tačiau Ispanijoje ji nukrito į trečiąją vietą, nes „Xiaomi“ pristatė daugiau telefonų nei jos korėjiečių konkurentė.
2024 metais „Motorola“ Europoje pasiekė istoriškai aukščiausią lygį dėl plėtros per neprisijungusias parduotuves ir atvirus rinkos kanalus. Po dvejų sunkių metų „Oppo“ apimtis vėl pradėjo augti, matydama postūmį Pietų Europoje – Ispanijoje, Italijoje, Rumunijoje ir Portugalijoje.

„Honor“ ir „Realme“ taip pat augo dviženkliais skaičiais, sustiprindami konkurenciją ir sukeldami ažiotažą kanale bei tarp vartotojų. Bendrovės susiduria su sudėtingais 2025 metais, nes birželio 20 dieną ES pradės taikyti Ekologinio projektavimo direktyvą, verčiančią mobiliųjų prietaisų gamintojus teikti pirmenybę ilgaamžiškumui, paprastam taisymui ir atsakingam išteklių naudojimui.
Tai apima atsarginių dalių tiekimą kelerius metus, ilgesnį programinės įrangos palaikymą ir techninės dokumentacijos teikimą, kad būtų lengviau atlikti remontą trečiųjų šalių paslaugų teikėjams.
Netrukus pardavėjai turi pradėti gaminti telefonus su lengvai keičiamomis baterijomis ir kelerių metų programinės įrangos palaikymu. Daugumai bendrovių tai yra didžiulis iššūkis, todėl netrukus pamatysime, kaip jos pertvarko savo prioritetus ir orientuojasi į pajamų augimą iš paslaugų, B2B planų ir pardavimo kanalų plėtros.