Išmaniųjų telefonų gamintojai kasmet pristato gausybę įvairiausių naujienų, tačiau tai niekaip nepadeda įtikinti vartotojų atsinaujinti. Pastaruosius keletą metų buvo fiksuojami vis mažesni pardavimai, bet dabar situacija kiek geresnė.
Praėjusiais metais išmaniųjų telefonų pardavimai išaugo 7 proc., lyginant su 2023 metais. „Canalys“ duomenys rodo, jog per 2024 metus buvo parduota 1,22 mlrd. įrenginių. Negana to, tai yra pirmieji šios rinkos augimo ženklai po dviejų itin prastų metų.
Žvelgiant į populiariausius gamintojus – čia fiksuojamas seniai nematytas reiškinys. Pirmoje pozicijoje – du didžiausi konkurentai. „Apple“ ir „Samsung“ pasidalino pirmąją vietą, mat abiejų bendrovių rinkos dalis siekė 18 proc.
Laipteliu žemiau žengia Kinijos technologijų milžinė „Xiaomi“, kurios pardavimai sudarė 14 proc. visų išmaniųjų telefonų pardavimų. Sparčiai augantis „Transsion“ koncernas pelnė 9 proc., „Oppo“ ir „Vivo po 8, „Honor“ ir „Lenovo po 5, o „Huawei“ ir „Realme“ užėmė po 4 proc. rinkos.
Įdomu tai, jog „Canalys“ ir daugelis kitų analitikų visus „Transsion“ valdomus prekės ženklus skaičiuoja kartu, o štai „BBK Electronics“ koncernui priklausančių „Oppo“, „Vivo“ ir „Realme“ pardavimai yra pateikiami atskirai.
![Išmaniųjų telefonų rinka: lyderių pozicija atiteko dviem aršiausiems konkurentams, pardavimai pradėjo augti Išmaniųjų telefonų rinka: lyderių pozicija atiteko dviem aršiausiems konkurentams, pardavimai pradėjo augti](http://www.elektronika.lt/_sys/storage/2025/02/06/stats1.jpg)
Jeigu sudėtumėme visų BBK valdomų kompanijų pardavimus į vieną – jų užimama rinkos dalis sudarytų 20 proc., kas leistų aplenkti „Apple“ ir „Samsung“. Kodėl trijų BBK valdomų prekės ženklų rinkos dalis skaičiuojama atskirai – sunku paaiškinti, bet yra kaip yra.
![Išmaniųjų telefonų rinka: lyderių pozicija atiteko dviem aršiausiems konkurentams, pardavimai pradėjo augti Išmaniųjų telefonų rinka: lyderių pozicija atiteko dviem aršiausiems konkurentams, pardavimai pradėjo augti](http://www.elektronika.lt/_sys/storage/2025/02/06/stats2.jpg)
Analitikai pažymi, jog gerėjančius „Apple“ išmaniųjų telefonų pardavimus nulėmė „besivystančių rinkų augimas ir stabilūs rezultatai Šiaurės Amerikoje ir Europoje“, o „Xiaomi“ - „stiprus pagreitis žemyninėje Kinijoje ir tolesnė strateginė plėtra besivystančiose rinkose“.