Lapkričio 13 d. Lietuvoje buvo surengtas planinis Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos patikrinimas. Jo metu buvo patikrinti visi perspėjimo sistemos elementai (sirenos, perspėjimo pranešimai, informacija pateikta per TV ir radiją bei LT72 platformoje).
„Gyventojų perspėjimas turi ypatingą svarbą. Gauta informacija rodo, kad Gyventojų perspėjimo pranešimais į mobiliuosius telefonus sistema veikė gerai – į šalies trijų mobiliųjų operatorių tinklus perspėjimo signalo išsiuntimas įvyko 99-100 proc. Patikrinimas padėjo išsiaiškinti, kodėl nesuveikė viena ar kita sirena, nustačius priežastis, gedimai šalinami, – sako Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (toliau – PAGD) direktorius Renatas Požėla. – Esame dėkingi gyventojams, kurie skambina, pildo anketą ir teikią informaciją apie sistemos patikrinimą. Atsižvelgdami į tai, spręsime problemas, kad gyventojai laiku ir operatyviai būtų perspėti apie galimas grėsmes.“
Perspėjimo sistemos patikrinimo metu buvo patikrintos 1148 sirenos. Po praėjusio patikrinimo sirenų skaičius padidėjo 204 sirenomis, arba 18 proc. Iš jų 197 naujos sirenos PAGD įdiegtos vykdant Norvegijos finansinio mechanizmo projektą, likusios – naujai įdiegtos savivaldybių. Iš naujųjų sirenų, įdiegtų vykdant minėtą projektą, nesuveikė 1 sirena, 15 sirenų – fiksuoti garso kokybės trūkumai.
Iš šalyje esančių 1148 sirenų, šį kartą vykusio patikrinimo metu nesuveikė 6 proc. visų sirenų – daugiausia Kauno m., Zarasų r. (po 10), Prienų r., Kelmės r. (po 6) savivaldybėse. Šių metų kovo 18 d. patikrinimo metu nesuveikusių sirenų dalis sudarė 10 proc.
Pagrindinės nesuveikimo priežastys: ryšio problemos, techniniai gedimai, elektros tiekimo sutrikimai, programinio aktyvavimo įrankio veiklos sutrikimas ir kitos priežastys.
Pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms interneto svetainėje LT72 esminių veikimo sutrikimų neužfiksuota, nors perspėjimo sistemos patikrinimo metu sulaukta daug lankytojų. Jų skaičius nuo įprasto 500-1000 per trumpą 10 min. laikotarpį buvo padidėjęs iki 30 000.
Siekdamas tobulinti šią sistemą, PAGD ir toliau prašo gyventojų pildyti anketą ir pateikti informaciją apie perspėjimo pranešimo gavimą/negavimą, taip pat aktualią kitą informaciją, pastabas ar pasiūlymus.