Pasak rinkos tyrimų bendrovės „The Kelsey Group Inc.“, artimiausiais metais JAV rinkoje išlaidos reklamai mobiliojoje paieškoje itin sparčiai kils, o mobilieji telefonai galiausiai taps ilgalaike interneto rinkodaros priemone.
Tikimasi, jog šiemet kompanijos tokio pobūdžio reklamai išleis 33.2 mln. JAV dolerių (82.56 mln. litų), o iki 2012 m. išlaidos kasmet augs po 112%, kol pasieks 1.4 mlrd. JAV dolerių (3.5 mlrd. litų), teigia „Kelsey Group“ analitikas Matt Booth.
Tai reiškia, jog didieji interneto reklamos rinkos žaidėjai, tokie kaip „Google Inc.“, „Microsoft Corp.“ ir „Yahoo Inc.“ bei didieji mobiliojo ryšio tiekėjai, perkels savo kovas į kol kas neištirtą teritoriją. „Nuo dabar iki 2012 m. galimybės [šioje rinkoje] yra visiškai atviros,“ sakė M. Booth.
Jo teigimu, rinkai augant iš mažytės į gana didelę, interneto kompanijos ir ryšio tiekėjai eina bandymų ir klaidų keliu, besiaiškindami, kaip konkuruoti ir bendradarbiauti tarpusavyje, įtikinti reklamos užsakovus ir tiekti geresnes paslaugas mobiliojo ryšio vartotojams.
Anot jo, staigų tokio pobūdžio išlaidų augimą sąlygoja technologijos pasiekimai, pavyzdžiui, vis platesnes teritorijas apimantis mobiliojo interneto tinklas, GPS (globalios navigacijos sistemos) galimybių plėtra ir prietaisų tobulėjimas.
Mobiliųjų kanalų naudojimas reklamai paieškoje šiuo metu naudingas „Google“, kadangi jie turi sukaupę reklamos atsargas, laukiančias didesnių srautų, teigia M. Booth.
Ne paslaptis, kad mobilioji erdvė bus dar viena sritis interneto paslaugoms ir reklamai, nors sprogimas šioje rinkoje jau buvo prognozuotas iš anksčiau.
„Kelsey Group“ prognozuoja, jog artimiausius penkerius metus JAV mobiliojo interneto vartotojų skaičius augs po maždaug 20% kasmet, kol 2012 m. prie interneto savo mobiliaisiais jungsis beveik 92 mln. žmonių.
Ankstesnės neišsikildžiusios prognozės neatbaidė „Google“, „Yahoo“, „Microsoft“ ir kitų stambių interneto kompanijų nuo kompiuteriams skirtų interneto paslaugų, tokių kaip elektroninis paštas, tiesioginės žinutės, nuotraukų redaktoriai ir paieškos sistemos, adaptavimo mobiliesiems prietaisams.
Pavyzdžiui, „Yahoo“ turi mobiliųjų paslaugų ir aplikacijų rinkinį, pavadintą „Yahoo Go for Mobile 2.0“, o „Google“ siūlo keleto paslaugų mobiliąsias versijas, įskaitant „Gmail“, „Maps“, „YouTube“, „Picasa“, „Blogger“ ir paiešką. Tuo tarpu „Microsoft“ mobiliųjų pasiūlymų tarpe yra „Windows Live Hotmail“, paieška, „Spaces“ ir „Messenger“.