Siekdama nustatyti kokią įtaką audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų rinkai daro užsakomosios audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų platformos „Netflix“ vykdoma veikla Lietuvoje, Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – LRTK) atliko tyrimą.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Šis periodiškai atliekamas tyrimas parodė, kad „Netflix“ populiarumas Lietuvoje ir toliau auga. LRTK nustatė, kad 2024 metų pirmąjį pusmetį „Netflix“ teikiamomis paslaugomis naudojosi apie 120 000 Lietuvos vartotojų per mėnesį.
LRTK duomenimis, 2023 m. antrąjį pusmetį „Netflix“ vartotojų skaičius siekė apie 113 000, pirmąjį – apytiksliai 90 000 vartotojų per mėnesį (palyginimui, 2019 m. „Netflix“ paslaugomis naudojosi apie 20 000 vartotojų, o 2018 m. – tik apie 7 000).
LRTK pastebi, kad „Netflix“ platforma tampa vis didesniu žaidėju Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkoje ir daro didelį ekonominį poveikį Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkos paslaugų teikėjams ir visiems vietinės audiovizualinės produkcijos gamintojams.
LRTK tyrimą atliko remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktais duomenimis apie „Netflix“ platformą valdančios Nyderlandų bendrovės „Netflix International B.V.“ deklaruotą mokėtiną pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sumą.