Išmaniųjų telefonų gamintojai kasmet pristato gausybę įvairiausių naujienų, tačiau tai niekaip nepadeda įtikinti vartotojų atsinaujinti. Šioje rinkoje jau kuris laikas fiksuojami mažėjantys pardavimai, o situacija nesikeičia ir dabar.
Telefonų pardavimai mažėja jau šešis ketvirčius iš eilės, tačiau „Canalys“ analitikai pastebi tendencijas, kurios leidžia manyti, kad situacija netrukus gali pasikeisti. Antrojo ketvirčio metu pardavimai mažėjo 11 proc., kas yra šiek tiek geriau nei 12 proc. mažėjimas užfiksuotas pirmojo ketvirčio metu. Tačiau rezultatai vis tiek išlieka prasti.
Teigiama, kad daugelis gamintojų stengiasi sumažinti turimų senesnių modelių atsargas, kas leistų pasiruošti naujų išmaniųjų telefonų pristatymui. Atkreipiamas dėmesys ir į tai, jog bendrovės siekia užsitikrinti pagrindinių komponentų tiekimą, kas leistų apsidraustų nuo jų deficito ar priverstinio kainų kėlimo.
Populiariausių išmaniųjų telefonų gamintojų penketukas išlieka nepakitęs. Pirmoje pozicijoje ir toliau išlieka Pietų Korėjos milžinė „Samsung“, kuri antrojo ketvirčio metu užėmė 21 proc. rinkos. Antroje vietoje išlieka JAV technologijų bendrovė „Apple“, kurios pardavimai nuo 21 proc. pirmajame ketvirtyje sumažėjo iki 17 proc. antrajame.
Verta pastebėti, jog ne visų gamintojų pardavimai mažėjo. Pavyzdžiui, „Xiaomi“ rinkos dalis išaugo 2 proc., o pagrindinė to priežastis – didėjantis susidomėjimas „Redmi“ išmaniaisiais telefonais. Ketvirtoje vietoje rikiuojasi „Oppo“ su 10 proc. rinkos, o penketuką užbaigia „Vivo“ kompanija su 8 proc. rinkos dalimi.
„Oppo“, „Vivo“ ir „Xiaomi“ didina savo rinkos dalį 200 JAV dolerių kainos segmente, taikydamos agresyvią pardavimų politiką ir veikdamos mažmeninės prekybos tinkluose“, – pažymi „Canalys“ analitikas Le Xuanas Chiewas.
Kaip bebūtų, nors išmaniųjų telefonų pardavimai ir toliau mažėja, tačiau jau netolimoje ateityje prognozuojamas šios rinkos atsigavimas. Tiesa, analitikai kol kas neįvardija kada bendrovės pradės fiksuoti augančius pardavimus, bet tokių rezultatų tikimasi dar šiemet.