Bendrovės „Canalys“ analitikai apskaičiavo, kad 2022 m. IV ketvirčio pasaulinis telefonų tiekimas, palyginti su 2021 m., sumažėjo 17 proc. Visų metų pardavimai sumažėjo iki mažiau nei 1,2 mlrd. vienetų, t. y. 11 proc. per metus. Tai prasčiausi rezultatai, kokius pramonė matė per dešimtmetį.
Kompanijų „Apple“ ir „Samsung“ rezultatai buvo šiek tiek geresni nei kitų: „Apple“ rinkos dalis pakilo iki 25 proc., palyginti su 20 proc. rinkos, kurią užėmė „Samsung“, – abu šie rodikliai yra teigiami. Kinijos gamintojai „Xiaomi“, „Oppo“ ir „Vivo“ patyrė smūgį – jų rinkos dalis sumažėjo atitinkamai iki 11, 10 ir 8 proc.
Vis dėlto visiems pardavėjams praėję metai buvo sunkūs, nepriklausomai nuo to, kiek padidėjo jų rinkos dalis. Ekonomika balansuoja ant recesijos ribos, o technologijų sektoriuje pradavimai stipriai sumažėjo.
„Išmaniųjų telefonų pardavėjai visą 2022 m. kovojo sudėtingoje makroekonominėje aplinkoje. IV ketvirtis žymi blogiausius metinius ir IV ketvirčio rezultatus per dešimtmetį. Prekybos kanalas labai atsargiai priima naujas atsargas, o tai prisidėjo prie mažų siuntų kiekių IV ketv.“.
Gamintojams pavyko sumažinti aukštos klasės atsargas per šventinį sezoną, tačiau apskritai 2022 m. IV ketvirtis labai skiriasi nuo 2021 m. IV ketvirčio – nebeliko didelės paklausos ir sumažėjo tiekimo apribojimai. Net žemos ir vidutinės klasės paklausa per pirmuosius tris ketvirčius smarkiai sumažėjo. Žmonėms 2022 m. labiau rūpėjo apmokėti didėjančias sąskaitas, o ne atsinaujinti į naujausią ir geriausią įrangą.
„Canalys“ tikisi, kad gamintojai 2023 m. saugos savo rinkos dalį, teikdami pirmenybę pelningumui ir išlaidų mažinimui. Geriausiu atveju ji prognozuoja nedidelį sektoriaus augimą, o šiais metais gali būti, kad pardavimai išliks nepakitę.
„Nors infliacinis spaudimas palaipsniui mažės, palūkanų normų didinimo, ekonomikos lėtėjimo ir vis sunkiau besiverčiančios darbo rinkos poveikis ribos rinkos potencialą“, – sakė tyrimų analitikas Le Xuan Chiew. „Tai neigiamai paveiks prisotintas, vidutinės ir aukštesnės klasės dominuojančias rinkas, pavyzdžiui, Vakarų Europos ir Šiaurės Amerikos.“
Chiew priduria, kad Pietryčių Azija yra vienintelis regionas, kuriame tikimasi reikšmingo teigiamo augimo, tačiau tai įvyks tik 2023 m. antroje pusėje.