Pirmadienį, sausio 9 d., kelių Latvijos interneto paslaugų teikėjų klientams sutriko interneto paslaugų teikimas. Kaip praneša Latvijos Nacionalinis radijo ir televizijos centras (LVRTC), interneto sutrikimai visoje šalyje įvyko dėl nelaimingo atsitikimo LVRTC duomenų centre.
Daugeliui „Baltcom“, „Tet“ ir „Bitės“ klientų interneto paslauga buvo visiškai arba iš dalies nepasiekiama. Skundų sulaukė ir „Tele2“ bei LMT/„Telia“, pranešė Delfi.lv.
„Prieš pat 15 val. įvyko technologinis sutrikimas, dėl kurio LVRTC duomenų centro infrastruktūra tapo neprieinama arba ribotai prieinama“, – pirmadienio įvykius apibūdino Una Ahuna-Ozola, „Bitė Latvija“ komunikacijos vadovė.
Kai kurie klientai negalėjo naudotis tam tikromis interneto svetainėmis, pavyzdžiui, Vikipedija arba Latvijos valstybinio radijo ir televizijos centro interneto svetaine.
Dėl technologinio gedimo Latvijos valstybinio radijo ir televizijos centro (LVRTC) infrastruktūroje duomenų ir patikimumo centro paslaugos šiuo metu yra neprieinamos arba ribotos, teigiama „Twitter“ patalpintame LVRTC pranešime. LVRTC yra pagrindinis šalies radijo ir antžeminės televizijos operatorius.
Gyventojams taip pat buvo neprieinamos kai kurių valdžios institucijų interneto svetainės, rašoma pranešime. LVRTC paneigė gandus, kad dėl sutrikimų kalta kibernetinė ataka:
„Įsilaužimo atakų pasitaiko kiekvieną dieną ir joms būdingi skirtingi ypatumai. Šiuo metu susiduriame su konkrečia technine avarija. Paslaugos atkuriamos nuosekliai“, – pirmadienio vakarą rašė LVRTC.
Vėliau „Twitter“ platformoje, atsakinėdamą į komentarus, LVRTC teigė, kad gedimas sutvarkytas per 20 minučių.
„Bitė Lietuva“ atstovo Jauniaus Špakausko teigimu, nesklandumų galėjo pajusti ir lietuviai.
„Visų Lietuvos mobiliojo ryšio tiekėjų klientai, kurie tuo metu buvo Latvijoje, galėjo susidurti su tam tikrais laikinais ryšio sutrikimais“, – 15min teigė J. Špakauskas.
„Bitė Lietuva“ turi keletą duomenų centrų Lietuvoje ir Latvijoje tam, kad vienam patiriant sutrikimų, paslaugos būtų nukreipiamos kitur.
„Kiek žinome, kurį laiką nepatogumų galėjo patirti dalis mūsų verslo klientų, kurie naudojasi mūsų IT sprendimais verslui. Kurį laiką, kol iššūkių patiriančios sistemos buvo perkeltos į alternatyvius kanalus, nepatogumų taip pat galėjo patirti ir „Go3“ televizijos žiūrovai. Dėl tokio nepatogumo mums išties apmaudu, todėl dedame pastangas, kaip panašių situacijų išvengti ateityje“, – teigė atstovas.
Nors sutrikimas galėjo paveikti lietuvius Latvijoje, Lietuvoje gyvenantiems asmenims įtakos neturėjo, teigė „Tele2“ viešųjų ryšių atstovė Asta Buitkutė.
„Dalis Latvijos gyventojų susidūrė su ryšio nesklandumais, tarp jų – ir „Tele2“ klientai. Sutrikimo priežastis buvo operatyviai identifikuota, ją pašalinus paslaugos ėmė veikti įprastai“, – teigė ji.