Oro transporto bendrovės galės teikti naujausią 5G technologiją savo lėktuvuose kartu su ankstesnių kartų judriojo ryšio technologijomis, nes Europos Komisija atnaujino įgyvendinimo sprendimą dėl judriojo ryšio spektro orlaiviuose, nustatydama tam tikrus dažnius skrydžio metu naudojamai 5G technologijai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Pasak pranešimo žiniasklaidai, ES skrendantys keleiviai galės naudotis tokiais pat dideliais savo mobiliųjų telefonų pajėgumais ir galimybėmis, kaip ir naudodamiesi antžeminiu 5G judriojo ryšio tinklu.
Už vidaus rinką atsakingas Europos Komisijos narys Thierry Bretonas sakė: „5G leis teikti novatoriškas paslaugas žmonėms ir suteikti augimo galimybių Europos įmonėms. Dangus jau ne riba, kai kalbama apie itin spartaus ir didelio pajėgumo ryšio teikiamas galimybes.“
Nuo 2008 m. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu tam tikri dažniai rezervuoti judriajam ryšiui orlaiviuose, todėl oro transporto bendrovės gali teikti pranešimų, telefono skambučių ir duomenų paslaugas ES skrendantiems keleiviams. Šiuo Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimo dėl judriojo ryšio orlaiviuose atnaujinimu sudaromos sąlygos plačiai diegti 5G paslaugas.
Paslauga teikiama orlaivio, kuriame įdiegta speciali įranga (mažos aprėpties stotelė, dar vadinama pikoląstelės stotimi), salone, siekiant sujungti naudotojus ir siųsti skambučius, žinutes ir duomenis (paprastai per palydovinį tinklą) tarp lėktuvo ir antžeminio judriojo ryšio tinklo.
Europos Komisija taip pat iš dalies pakeitė įgyvendinimo sprendimą dėl 5 GHz dažnio juostų, pagal kurį šias juostas galima naudoti „Wi-Fi“ ryšiui kelių transporto priemonėse, pavyzdžiui, automobiliuose ir autobusuose.
Iš dalies keičiamu sprendimu suteikiamas pagrindas naujovėms automobilių pramonėje ir galbūt metavisatos programėlėms.
Pagal šį įgyvendinimo sprendimo pakeitimą ES valstybės narės turės kuo greičiau ir ne vėliau kaip 2023 m. birželio 30 d. suteikti galimybę 5 GHz dažnių juostas naudoti kelių transporto priemonėse.