Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ už 16 mln. eurų be PVM modernizavo radijo ryšio sistemą ir devyneriems metams įsigijo sistemos techninio palaikymo paslaugas. Ši GSM-R sistema naudojama traukinių eismo valdymui Lietuvoje.
„Stebime technologijų tendencijas ir diegiame sprendimus, kurie leidžia užtikrinti sklandų ir saugų keleivių bei krovinių vežimą, geležinkelių infrastruktūros stabilumą ir aukštą paslaugų kokybę. Be to, tai yra investicijos į ateitį, nes atnaujinta sistema, su jos išplėtimu ir pritaikymu galės visiškai aptarnauti būsimosios „Rail Baltica“ poreikius“, – teigia Karolis Sankovski, „LTG Infra“ generalinis direktorius.
Pasak K. Sankovski, pažangi traukinių eismo valdymui Lietuvoje naudojama sistema svariai sumažins bendrovės IT sąnaudas.
GSM-R standarto korinis ryšys yra mobiliojo ryšio atmaina, skirta geležinkeliams – standarto pavadinime esanti raidė „R“ tą ir pažymi. Ši sistema sukurta atlikti kritinio ryšio standartus – užtikrinti patikimą ryšį tarp eismo valdymo centro ir greitai važiuojančių traukinių.
Moderni GSM-R sistema atitinka radijo ryšio tinklui keliamus itin griežtus patikimumo bei pasiekiamumo reikalavimus, užtikrina sklandų ir nepertraukiamą darbą. Atnaujinta įranga užtikrins patikimesnį operatyvinį ryšį ir automatizuotą sistemos valdymą.
„LTG Infra“ GSM-R radijo ryšio sistemos stabilų ir nepertraukiamą veikimą užtikrina du tinklo branduoliai, 136 bazinės stotys, 200 fiksuoto dispečerinio ryšio pultų, lokomotyvuose ir kituose savaeigiuose riedmenyse įrengta apie 600 GSM-R radijo stočių.
Projektą įgyvendino tarptautinį viešąjį konkursą laimėjęs bendrovių „Kontron Transportation Austria AG“ ir „Kontron Transportation Sp. z o. o.“ konsorciumas. Radijo ryšio sistemos modernizacijos darbai truko 15 mėnesių, konsorciumas dar devynerius metus teiks garantines techninio palaikymo paslaugas.