Besitęsiant kariniai Rusijos agresijai, žengtas dar vienas žingsnis ir internetinėje erdvėje. Penktadienio vakarą internetą apskriejo naujiena, jog Rusijoje blokuojamas socialinis tinklas „Facebook“. Tačiau tai dar ne pabaiga.
Praėjus vos kelioms valandoms po „Facebook“ užblokavimo, „Roskomnadzor“ paskelbė ir apie „Twitter“, „YouTube“ ir „Booking“ platformų blokadą. Nesunku nuspėti, jog tai yra atsakomoji rusų priemonė į pastarųjų tinklų pritaikytus ribojimus ir, žinoma, dar vienas būdas padidinti cenzūrą šalyje.
Pastebima, jog toks „Roskomnadzor“ sprendimas nebuvo netikėtas, o kaip viena pagrindinių to priežasčių yra įvardijamas kompanijų sprendimas blokuoti galimybę reklamuotis platformose. Tiesa, „NetBlocks“ vadovas Alpas Tokeris pastebi, kad tokį blokavimą nesunku apeiti pasitelkus VPN paslaugas.
„Tokie tikslingi apribojimai gali būti apeiti naudojant VPN paslaugas, tačiau paprastiems ir didelių techninių žinių neturintiems vartotojams tai gali būti kiek sudėtingesnė užduotis“, – kalbėjo A. Tokeris.
Įdomu tai, jog prieš įvedant šiuos apribojimus, „Roskomnadzor“ kreipėsi į „Facebook“ valdančios kompanijos „Meta“ atstovus. Tuomet buvo pateiktas reikalavimas nustoti tikrinti valstybinės Rusijos žiniasklaidos pateikiamą informaciją. Kalbėdamas su žiniasklaida, „Facebook“ atstovas Nickas Cleggas, teigė, jog tai padaryti buvo atsisakyta.
„Mes atsisakėme tai padaryti“, – tikino N. Cleggas. „Mes norime, jog paprasti rusai turėtų galimybę naudotis mūsų programėlėmis išreiškiant savo nuomonę. Norime, kad jie ir toliau būtų girdimi, dalintųsi informacija bei galėtų organizuoti savo veiklą“.
„Facebook“, „YouTube“, „Twitter“ ir kitų platformų blokavimas turėtų padaryti didžiulę žalą dalinantis informacija. Pavyzdžiui, vien „Twitter“ Rusijoje, remiantis „Statista“ duomenimis, turi daugiau nei 9 mln. vartotojų.