Programėlių monitoringo kompanijos „App Annie“ duomenimis, žmonės savo mobiliuosiuose telefonuose praleidžia vidutiniškai 4,8 valandos per dieną. 2020-aisiais Jungtinės Karalystės (JK) reguliavimo institucija „Ofcom“ buvo nustačiusi panašų laiką, nors jos tyrimai apėmė ir televizoriaus žiūrėjimą, rašo BBC.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„App Annie“ ataskaitoje įvardijama, kad 2021-aisiais programėlės buvo atsisiųstos 230 milijardų kartų, joms išleista daugiau nei 170 milijardų dolerių.
Pačia populiariausia programėle visame pasaulyje tapo „TikTok“, joje vartotojai pernai praleido net 90 proc. daugiau laiko palyginus su 2020-aisiais.
„Didysis ekranas pamažu miršta, nes mobilieji telefonai ir toliau muša rekordus beveik visose kategorijose – praleisto laiko, atsisiuntimų ir pajamų“, – sakė „App Annie“ vadovas Theodore'as Krantzas.
Monitoringo įmonė prognozavo, kad antroje šių metų pusėje „TikTok“ viršys 1,5 milijardo aktyvių vartotojų per mėnesį.
Vidutinis laikas, praleistas naudojant mobiliasias programėles, buvo 4 valandos ir 48 minutės, t.y. 30 proc. daugiau nei 2019 metais, nurodoma „App Annie“ mobiliųjų įrenginių ataskaitoje.
Tai buvo apskaičiuota dešimtyje rinkų, įskaitant Indiją, Turkiją, JAV, Japoniją, Meksiką, Singapūrą ir Kanadą. Vartotojai Brazilijoje, Indonezijoje ir Pietų Korėjoje viršijo penkias valandas per dieną.
Iš to laiko 7 iš kiekvienų 10 minučių buvo skirtos socialinėms, nuotraukų ir vaizdo įrašų aplikacijoms, o „TikTok“ pirmavo, teigiama pranešime.
Kompanijos „App Annie“ teigimu, mobilioji ekosistema apskritai išlieka labai sveika – 2021 metais buvo išleista 2 milijonai naujų programėlių ir žaidimų, o aplikacijų, uždirbančių daugiau nei 100 milijonų dolerių, skaičius išaugo 20 proc.
„YouTube“ buvo populiariausia vaizdo įrašų srautinio perdavimo programėlė visame pasaulyje, 60 skirtingų šalių ji atsiųsta daugiau nei milijoną kartų. „Netflix“ daugelyje regionų užėmė antrąją vietą.
Mobiliųjų žaidimų rinka taip pat augo – žmonėms jiems išleido daugiau nei 116 milijardų dolerių. Ypač populiarūs buvo taip vadinami „hiper-kasdieniniai“ žaidimai kaip kad „Hair Challenge“, kuriame žaidėjai turi išvengti plaukų kirpimo, arba „Bridge Race“, kurio metu reikia rinkti plytas ir statyti laiptus.
Kai kurie vartotojai skundėsi dėl reklamų skaičiaus tokiuose žaidimuose, tačiau aplikacijų reklamai apskritai sekasi labai gerai, o pasaulinės išlaidos jai pernai viršijo 295 mlrd. JAV dolerių.