Mūsų privatumas – viena opiausių problemų internete. Daugelis mūsų telefonuose esančių programėlių nuolat renka įvairiausius duomenis apie mus, o daugelis internete rodomų reklamų yra rodomos pagal tai ką mes veikiame virtualioje erdvėje. Tačiau šiemet prasidėjo pokyčiai, kuriuos pirmieji įgyvendino „Apple“ vadovai.
Po „iOS 14.5“ išleidimo, vartotojai gavo galimybę pasirinkti ar jie nori, jog būtų renkama informacija apie juos tam, kad būtų atvaizduotos personalizuotos reklamos. „Apple“ tikslas buvo suteikti vartotojams daugiau privatumo bei įnešti kiek daugiau skaidrumo, kuomet kalbame apie duomenų rinkimą. Ir panašu, kad šiuo pavyzdžiu ketina pasekti ir „Google“.
Kompanijos atstovai oficialiai patvirtino, jog „Android“ vartotojai galės atsisakyti personalizuotų reklamų, tačiau jų sprendimas bus kiek kitoks nei „Apple“. Po „Android 12“ išleidimo, kuris įvyks šių metų rudenį, programėlių kūrėjai nebeturės priėjimo prie informacijos apie personalizuotas reklamas. Šiuo metu, „Android“ telefonuose, vartotojai gali to atsisakyti, tačiau kūrėjams vis tiek palikti galimybę apeiti šią opciją ir vis tiek rodyti personalizuotas reklamas. Vis dėlto, tai pasikeis jau visai netrukus ir vartotojų sprendimo apeiti nebebus galima.
Daugelis programėlių kūrėjų „Android“ telefonuose esančius nustatymus ignoruodavo prisidengdami statistikos rinkimu, tačiau po „Android 12“ išleidimo tai taps nebeįmanoma. Reikėtų nepamiršti, jog vienas didžiausių „Google“ verslų yra reklamos pardavimai, todėl toks žingsnis neabejotinai gali turėti nemažą įtaką kompanijos gaunamoms pajamoms. Reikėtų prisiminti ir istorija, kuri pakankamai garsiai nuskambėjo po to, kai panašų sprendimą priėmė „Apple“ ir tuomet pastaroji bendrovė spaudimo sulaukė iš „Facebook“.
Kaip bebūtų, „Google“ apie tokius pakeitimus paskelbė oficialiai ir tai iš esmės turėtų patikti daugeliui „Android“ išmaniųjų telefonų savininkų. Kaip jau minėjome, rudenį ši galimybė pasieks visus įrenginius, kurie veiks su „Android 12“ operacine sistema, o nuo 2022 metų pradžios bus prieinama ir visuose kituose su „Android“ platforma veikiančiuose produktuose. Vienintelė sąlyga tam – veikianti „Google Play“ parduotuvė.