Išmaniųjų telefonų funkcionalumas per pastaruosius smarkiai išaugo. Jeigu seniau į juos buvo žiūrima kaip į pakaitalą muzikos grotuvui, kompiuteriui, žaidimų konsolei ir panašiems prietaisams, tai šiomis dienomis šie nedideli įrenginiai jau gali pakeisti mūsų pinigines, o kai kuriose šalyse – netgi pasus. Tačiau tikrai nepanašu, kad telefonų visapusiškumas ketina nustoti vystytis. „Google“ pristatė naująją „Android 12“ operacinės sistemos versiją, o vieną įdomiausių jos naujovių – galimybė atrakinti ir užvesti automobilį išmaniuoju telefonu.
„Google I/O“ konferencijoje, kurioje tradiciškai į dienos šviesą ištraukiamos didžiausios šios kompanijos produktų naujienos, bendrovė atskleidė, jog naujoji „Android 12“ operacinė sistema palaikys skaitmeninio automobilio raktelio funkcionalumą. Kad ir kaip progresyviai tai beskambėtų, „Google“ smarkiai vėluoja į vakarėlį. Analogišką galimybę „Apple“ pristatė dar pernai, o neapsikentusi „Google“ neveiklumo tvirtą žingsnį šia kryptimi žengė ir „Samsung“.
Kol kas vienintelis automobilių gamintojas, apie kurio bendradarbiavimą buvo paskelbta per „Google“ pristatymą, yra BMW. Tai jokia staigmena – būtent šio bavarų prekės ženklas automobiliuose debiutavo ir analogiškos konkurentų funkcijos, tačiau neabejojama, jog jam kompanija netrukus palaikys ir daugiau gamintojų. Spėjama, kad pirmasis automobilis, kurį tokiu būdu galėsite valdyti „Android“ išmaniuoju, bus netolimoje ateityje pasirodysiantis elektrinis „BMW i4“.
„Google“ automobilio atrakinimui planuoja naudoti du būdus. Pirmasis – itin plataus spektro ryšio technologija, trumpinama UWB. Savininko kišenėje ar rankinėje esantis telefonas, kuris suporuotas su automobiliu, siųs trumpus impulsus automobiliui, kuris UWB dėka itin tiksliai apskaičiuos atstumą ir dureles atrakins tik tada, kai vairuotojas bus visai prie pat transporto priemonės. Identišką sprendimą naudoja tiek „Apple“, tiek „Galaxy S21“ išmanieji. Nors šio ryšio mikroschema jau kurį laiką diegiama į naujausius „iPhone“ ir „Apple Watch“, „Android“ pasaulyje situacija daug sudėtingesnė – UWB lustą turi tik pastarųjų metų prabangiausi „Samsung“ flagmanai.
Norėdama paskatinti UWB technologijos diegimą, „Google“ ruošiasi tam reikalingą lustą įmontuoti ir šiemet debiutuosiančius naujausius „Google Pixel“ telefonus. Taigi, nieko keisto, kad bent jau kol kas tarp „Google“ skaitmeninį automobilio raktelį palaikančių išmaniųjų galima rasti tik „Samsung“ ir „Pixel“ modelius.
Vis dėlto naivu tikėtis, kad UWB technologija išpopuliarės taip greitai ir ją išvysime daugelyje naujų išmaniųjų telefonų. Beveik nėra abejonių, jog tuo nesusigundys pigesnių „Android“ įrenginių gamintojai, todėl „Google“ turi ir planą B. Automobilio atrakinimui taip pat bus galima panaudoti NFC technologiją, kurią naudojame mobiliesiems mokėjimams. Tiesa, ji toks atrakinimo būdas turi didelį minusą – telefoną reikia ištraukti iš kišenės ir fiziškai priglausti prie skaitiklio, esančio durelių rankenėlėje, o užvedimo metu – tam tikroje kitoje gamintojo vietoje. Gera žinia, kad šį atrakinimo metodą jau palaiko praktiškai visi naujausi BMW modeliai, tad jį išbandyti bus galima, vos tik „Android 12“ pasieks jūsų išmanųjį, o tai turėtų įvykti rudenį.