Naudojantis bet kokia aplikacija išmaniajame telefone Jūsų veiksmai yra nuolat sekami. Duomenys renkami apie tai, kokias funkcijas ir kaip naudojate, ką mėgstate ir ko ne, o kartais šie duomenys netgi gali būti parduodami trečiosioms šalims. Siekiant apsaugoti svarbiausią informaciją ir užkirsti kelią jos dalinimuisi, pirmiausia reikia žinoti, kas tiksliai yra renkama ir kaip tai atliekama – tuomet galėsite nuspręsti, kurių platformų geriau vengti.
Internetinės talpyklos „pCloud“ kūrėjai atliko išsamų tyrimą, kurio rezultatai atskleidė, jog net 52 % aplikacijų dalinasi naudotojų duomenimis su trečiosiomis šalimis. Atrasta ir lengvai šokiruojanti žinia – socialinis tinklas „Instagram“ išdalina net 79 % asmens duomenų, o „Facebook“ – „tik“ 57 %. Nemenkas skirtumas, ar ne? Į didžiausių duomenų dalintojų dešimtuką taip pat patenka tokios populiarios programėlės, kaip „LinkedIn“, „Uber Eats“, „YouTube“, „Duolingo“ ir net „eBay“.
Net jei Jūsų duomenys nėra perduodami trečiosioms šalims, jie vis vien yra kaupiami – „Instagram“, „Facebook“, „LinkedIn“, „Twitter“ bei „YouTube“ yra tarp aplikacijų, turinčių didžiausią duomenų kaupimo procentą. „pCloud“ taip pat atrado, kad net 80 % programų naudoja vartotojų duomenis savo pačių vidinei ir išorinei rinkodarai – šios dalies lyderės yra „Instagram“ ir „Facebook“, naudojančios 86% sukauptų Jūsų asmens duomenų.
Remiantis tyrimo rezultatais, akivaizdu, kad socialinių tinklų aplikacijos labiausiai pažeidžia privatumą, nors to pernelyg neslepia ir savo privatumo politikos apraše. Visgi taip pat tris kartus būtina pagalvoti, kokius duomenis pateikiate maisto pristatymo, pažinčių ir kai kuriose vaizdo transliacijos programėlėse – jos taip pat jūsų asmeninę informaciją pardavinėja lyg spurgas gatvėje
Žinoma, tai nereiškia, kad visos iki vienos programos kelia riziką Jūsų privatumui. Tokios programėlės, kaip „Signal“, „Clubhouse“, „Netflix“, „Microsoft Teams“, „Skype“ bei „Zoom“ nekaupia absoliučiai jokių asmens duomenų apie savo naudotojus, todėl jose galite jaustis saugiai.