Pastaruosius keletą mėnesių „Facebook“ ir „Apple“ santykiai yra kaip niekad blogi. Socialinių tinklų milžinė peikia naują „Apple“ privatumo politiką, pagal kurią „iPhone“ ir „iPad“ aplikacijose specialiomis etiketėmis atvaizduojama, kokią jautrią informaciją naudoja ten esančios aplikacijos. „Facebook“ įsitikinusi, kad „Apple“ taip siekia įvesti savo paslaugų monopoliją, demonstruodama, kokią plačią prieigą prie jautrių duomenų turi konkurentų programėlės. Papildomai žibalo į ugnį nusprendė įpilti ir „Facebook“ priklausančios susirašinėjimo aplikacijos „WhatsApp“ vadovas.
Will Cathcart atkreipė dėmesį į problemą, kad „Apple“ su naująja privatumo politika taiko dvigubus standartus. Pavyzdžiui, „App Store“ aplikacijų parduotuvėje esančiame aprašyme pažymėta, kad „WhatsApp“ naudoja net 22 rūšių skirtingo tipo jautrius duomenis, tarp kurių yra punktas „Mokėjimo informacija“. Pastarasis faktas potencialiai gali atbaidyti būsimus programėlės naudotojus.
Įdomu tai, kad tokią pačią prieigą prie mokėjimo informacijos turi ir „Apple“ susirašinėjimo paslauga „iMessage“, tačiau apie tai niekur nerašoma, nes „iMessage“ įrenginiuose diegiama gamykliškai ir jos nėra „App Store“. „WhatsApp“ galva retoriškai klausė, kodėl apie tai informuojami „WhatsApp“ vartotojai, o „iMessage“ – ne? Vis dėlto netrukus po to „Apple“ į tai sureagavo ir apie savo paslaugų renkamą privačią informaciją paskelbė savo internetiniame puslapyje.
Tiesa, Will Cathcart netrukus iškėlė hipotezę, kodėl Kupertino milžinė taip elgiasi. Anot jo, „WhatsApp“ yra labai populiari tarp „Android“ įrenginių savininkų, o „Apple“ nori, kad visi pasaulyje naudotų „iPhone“. Kitaip tariant, „Apple“ savo paslaugoms suteikia išskirtines sąlygas, kadangi tikisi, jog taip pavyks vartotojus užrakinti ekosistemoje. Juk jeigu žmogus įpras naudotis „iMessage“ bei kitas panašias paslaugas, kurios veikia tik tarp „Apple“ įrenginių naudotojų, atėjus laikui keisti telefoną jam bus sunku migruoti į „Android“ ir jis pasirinks naują „iPhone“.
Analitikai prognozuoja, jog „Apple“ naujoji privatumo politika turės rimtų pasekmių „Facebook“ ir kitoms jos valdomoms socialinėms platformoms, kadangi dėl jos sumažės iš „Apple“ įrenginiuose atvaizduojamos reklamos uždirbami pinigų srautai.