Tie, kas nors kartą turėjo „iPhone“ ir dėl jo kada nors kreipėsi į oficialų servisą, greičiausiai žino, kad šio gamintojo vartotojui suteikiama įrenginio taisymo patirtis nepalyginamai geresnė, nei konkurentų. Taip yra todėl, kad garantiniu laikotarpiu meistrams aptikus net ir menkiausią prietaiso gedimą jis nėra remontuojamas – savininkui suteikiamas naujas egzempliorius. Dėl šios priežasties problemos sprendimo laikotarpis tampa trumpesnis, o žmogui praktiškai netenka susidurti su prasta remonto darbų kokybe. Deja, tai netrukus gali pasikeisti iš esmės.
„Apple“ autorizuotiems servisams neseniai išsiuntė pranešimus apie pasikeitusią „iPhone 12“ taisymo tvarką. Paviešintame dokumente rašoma, kad jei „iPhone 12“ ir „iPhone 12 mini“ aptinkamas motininės plokštės, elektrinės dalies (greičiausiai galvoje turima baterija ir įkrovimo komponentai), „FaceID“ atrakinimo veidu ar korpuso defektas, įrenginys nebebus keičiamas nauju – jis bus remontuojamas.
Kitaip tariant, „Apple“ nuo šiol autorizuotus servisus aprūpins baterijomis, motininėmis plokštėmis, belaidžio įkrovimo ritėmis, vibracijos motoriukais, „FaceID“ jutikliais ir praktiškai visomis kitomis atsarginėmis dalimis, ko anksčiau niekada nebūdavo. Kompanija praeityje sugedusius telefonus siųsdavo į specialius centrus, kur būdavo pakeičiami sugedę komponentai ir papildomai – baterija, ekranas, korpusas ir kitos susidėvinčios dalys. Vėliau šie įrenginiai būdavo pardavinėjami už mažesnę kainą kaip gamykliškai atnaujinti (angl. refurbished) arba siunčiami tiems, kurių prietaisai sugesdavo, tam, kad nereikėtų laukti, kol jie bus sutaisyti.
Kaip tai atsilieps vartotojams? Ne paslaptis, jog nemažai „iPhone“ savininkų prieš garantijos pabaigą sugalvodavo nunešti įrenginius į servisą dėl tariamo arba specialiai sukelto gedimo, norėdami gauti naują egzempliorių. Panašu, kad visa tai netrukus baigsis, nes „Apple“, kaip ir jos konkurentai, pagaliau užsiims vietiniu įrenginių remontu ir tikslingai tvarkys gedimus, o ne keis sugedusius prietaisus naujais.
Tiesa, yra ir viena gera žinia. Nuo 2017 metų, kai „iPhone“ po ilgų metų pertraukos vėl pradėjo pasižymėti metalo ir stiklo korpuso konstrukcija, pirkėjams buvo pranešta, jog sudaužius stiklinę telefono nugarėlę servisai nebegalės jos pakeisti – vienintelis variantas yra keisti visą telefoną nauju. Nuo šiol, esant tokioms aplinkybėms, servisai gaus specialų remonto komplektą – telefono korpusą su praktiškai visomis dalimis. Meistrui iš sudaužyto egzemplioriaus tereikės perkelti kamerą ir ekraną. Akivaizdu, šie du komponentai turi būti nepažeisti. Gali būti, jog tai šiek tiek sumažins remonto kainą, kuri nugarėlės dužimo atveju neretai būdavo tik šiek tiek mažesnė nei naujo tokio paties telefono.
Kas staiga privertė „Apple“ imtis tokio drastiško sprendimo? Kompanija tai motyvuoja siekiu tausoti aplinką, kadangi remontui nuo šiol bus sunaudojama mažiau medžiagų ir komponentų. Visa tai neturėtų stebinti, nes Kupertino milžinė šiemet „iPhone 12“ serijos telefonų dėžutėse atsisakė įkroviklio ir ausinių. Tiesa, neatmetama versija, kad „Apple“ tiesiog nori mažinti kaštus – naujoji serviso politika galioja tik „iPhone 12“ ir „iPhone 12 mini“, o brangesniųjų „iPhone 12 Pro“ ir „iPhone 12 Pro Max“ apraše pokyčių nėra – jie bus keičiami naujais kaip ir anksčiau.