Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) savo interneto svetainėje www.rrt.lt atidarė naują skiltį elektroninių ryšių paslaugų vartotojams. Nuo šiol vartotojai internete galės gauti naudingą informaciją apie jų teises, operatorių teikiamas paslaugas, atsakymus į aktualiausius klausimus bei sužinoti, kokias procedūras reikėtų atlikti iškilus ginčams su operatoriais dėl teikiamų paslaugų.
Vienas iš pagrindinių RRT tikslų – užtikrinti vartotojų teisių ir teisėtų interesų apsaugą. „Šiandien, minėdami Europos vartotojų dieną, galime teigti, kad Lietuvos ryšių vartotojų interesai, palyginti su ankstesniais metais, yra daug geriau apsaugoti“, - sakė RRT direktorius Tomas Barakauskas. „Aktyvi konkurencija ryšių paslaugų rinkose įtakojo palankias kainas, platų paslaugų pasirinkimo spektrą, vartotojai kur kas geriau žino savo teises ir pareigas“, - pažymėjo T.Barakauskas.
Per 2004 metus RRT gavo 228 elektroninių ryšių paslaugų vartotojų skundus dėl paslaugų kokybės, apskaitos už paslaugas, tarifų ir tarifų keitimo, mokėjimo planų, interneto paslaugų apskaitos netikslumo. Vartotojų naudai išspręsti 153 skundai, kompensuota net 44 tūkst. litų, iš jų 16,2 tūkst. litų kompensuota operatorių gera valia, tarpininkaujant RRT. Paslaugų vartotojams išaugo paslaugų teikėjų pasirinkimo laisvė, paslaugas vartotojai gali rinktis atsižvelgdami ne tik į siūlomas kainas, paslaugų įvairovę, bet ir į teikėjų kokybinius parametrus.
Siekdama užkirsti kelią mobiliųjų telefonų vagystėms ir prekybai vogtais telefonais, RRT inicijavo Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisą – uždrausti be gamintojo sutikimo keisti unikalius mobiliųjų telefonų identifikavimo kodus (IMEI). Telefonu, kurio IMEI blokuotas, negalima nei skambinti, nei priimti skambučių.
Siekdama suteikti visuomenei kuo platesnę ir aktualesnę informaciją tinklų ir informacijos saugumo klausimais, RRT interneto svetainėje taip pat skelbia naujausias žinias apie elektroniniais tinklais plintančius „virusus“, nepageidaujamą elektroninį paštą („spam“) bei kitas, su tinklų ir informacijos saugumu susijusias, aktualijas.
Saugodama vartotojus nuo nekokybiškų įrenginių, RRT atlieka efektyvaus spektro naudojimo ir elektromagnetinio suderinamumo bandymus, tikrina, ar į Lietuvos rinką patenkantys įrenginiai atitinka ES nustatytus reikalavimus.
Per 2004 m. RRT gavo ir išnagrinėjo 366 Lietuvos gyventojų ir kitų radijo spektro naudotojų paraiškas dėl žalingų trukdžių radijo ir televizijos programų priėmimui, elektroniniams ryšiams ir kompiuterinių tinklų darbui. Kad gyventojams būtų patogu pateikti informaciją apie atsiradusius trukdžius, RRT veikia nemokamas telefonas 8 800 20030.
RRT gina vartotojų teises elektroninių ryšių, pašto ir pasiuntinių paslaugų, tinklų ir informacijos saugumo, eterio ir radijo spektro priežiūros bei aparatūros ir galinių įrenginių priežiūros srityse. Tarnyboje veikia „vieno langelio“ principas, informacija bei konsultacijos teikiamos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose bei Panevėžyje esančiuose RRT padaliniuose.