Tokie įrenginiai kaip išmanusis telefonas ar planšetė yra kone neatsiejamas daugelio mūsų gyvenimo įrankis, kuris itin naudingas dirbant ar mokantis namuose. Nepaisant to, telefonų pardavimai pastaruoju metu krinta, o tam didžiulę įtaką turi ir COVID-19 pandemija, kuri pakeitė daugelio mūsų gyvenimus. Šios rinkos atsigavimas prognozuojamas tik maždaug 2022 metais, tačiau dabar aiškėja daugiau įdomių detalių.
Nors žmonės ir perka rečiau, tačiau jų išleidžiama pinigų suma – didėjo, rodo „Counterpoint“ tyrimo rezultatai. Nepaisant sumažėjusių pardavimų, pasaulinėje rinkoje pirkėjai yra linkę išleisti 10 proc. daugiau nei anksčiau. Tokia tendencija pastebima kone visuose regionuose, įskaitant ir Europą.
Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, Kinijoje, Šiaurės Amerikoje, Viduriniuose Rytuose, Afrikoje ir, žinoma, Europoje, užfiksuotas 10 proc. vidutinės telefonų pardavimo kainos augimas, remiantis antrojo 2020 metų ketvirčio augimas, o rezultatai lyginami su praėjusių metų atitinkamu periodu. Vienintelė išimtis – Lotynų Amerikos šalys, kur analogiškas rodiklis krito 5 proc. Įdomu ir tai, jog bene mažiausiai nukentėjo brangiausių telefonų segmentas, kuris užfiksavo vos 8 proc. susitraukimą
„Counterpoint“ taip pat skelbia, jog „Apple“ užfiksavo 3 proc. metinį pardavimų augimą, o tuo pačiu 2 proc. augo ir pajamos gaunamos iš „iPhone“ telefonų. Nemažą vaidmenį šiemet atlieka ir 5G išmanieji telefonai, kurių pardavimai sudaro 10 proc. visų rinkoje parduotų įrenginių, tačiau gamintojai iš tokių produktų susižėrė 20 proc. visos rinkos pajamų. Didžiausią įtaką tam turėjo „Samsung“ ar „OnePlus“ produktų pristatymai.
Kalbant apie išmaniųjų telefonų gamintojų gaunamas pajamas, tai daugiausiai pinigų susirinko, mūsų jau minėta, JAV milžinė „Apple“. Pastarasis gamintojas pelnė 34 proc. visų iš telefonų gautų pajamų. Antroje pozicijoje rikiuojasi „Huawei“, kuriai atiteko 20 proc. rinkos pajamų, o už nugaros liko Pietų Korėjos gigantė „Samsung“ su 17 proc.