Dėl šios problemos per pastaruosius kelerius metus teko atšaukti tūkstančius skrydžių. Daugybė keleivių liko nepatenkinti, oro linijos prarado milijonus eurų. Tačiau dabar technologijos atkeliauja užtikrinti, kad tai daugiau nepasikartos.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
2018 metais Londono Gatviko oro uostas trims dienoms buvo beveik visiškai sustojęs. Priežastis – šalia pakilimo tako besisukiojantys dronai. Niekas nežino, nei iš kur jie atskrido, nei kas juos valdė. Tokia jau ta problema su pigiais bepiločiais – ir jų pilotai gali būti už kelių kilometrų.
Ir Gatviko oro uostas nebuvo vienintelis nukentėjęs nuo dronais ginkluotų niekšų. Frankfurto ir Hitrou oro uostams taip pat teko užsidaryti kelioms valandoms. Darbo sutrikimai dėl nelegalios dronų veiklos vyksta visame pasaulyje ir oro uostai su tuo kovoja.
Žinoma, pagrindinis tikslas tokiais atvejais yra sugauti pilotus. Tačiau taip pat svarbu atnaujinti oro uosto darbą. Dronai medžiojami tinklų patrankomis, radijo blokatoriais, kitais dronais ir net treniruotais sakalais. Tačiau šios priemonės nėra labai veiksmingos, nes jų imamasi tik tada, kai oro uosto darbas jau yra sutrikdytas.
Australijos kompanija „DroneShield“ pristatė technologiją „DroneSentinel“. Tai – radarų sistema, kuri gali pastebėti dronus 8 km spinduliu aplink oro uostą. Pavojingai skrendantis bepilotis yra pažymimas dar nepriartėjęs prie oro uosto, todėl jį galima sustabdyti nepatyrus didesnių problemų. Ši sistema yra labai gerai automatizuota – dronas pažymimas žemėlapyje ir gali būti sekamas tuo 8 km spinduliu. Tačiau galiausiai droną sučiupti teks žmonėms.
„DroneShield“ siūlo ir kitą prietaisą, vadinamą „DroneGun“. Priešingai nei gali pasirodyti, juo bepiločiai orlaiviai nėra šaudomi. Šis įrenginys tiesiog labai mažoje vietoje sutrikdo radijo ryšius, taip tarsi pagrobdamas orlaivį iš jo piloto. Taigi, tie radijo trikdžiai netrukdo oro uosto darbui.
Šiuo metu „DroneSentinel“ technologija vis dar yra testuojama. Laikas jai dabar nėra labai palankus, nes COVID-19 gerokai sumažino oro uostų finansines galimybes. Tačiau dronų išpuoliai neša milijoninius nuostolius, todėl didžiausi oro uostai šia sistema tikrai domėsis.
Ne visi dronai oro uostuose yra blogi. Štai Amsterdamo oro uoste dronai apžiūri takus, kad ant jų nebūtų gyvūnų ar paukščių ir, galbūt, ateityje perneš smulkesnius krovinius tarp skirtingų oro uosto taškų.