Didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių įmonių grupė „Lietuvos geležinkeliai" ruošiasi modernizuoti prieš dešimtmetį įrengtą radijo ryšio sistemą, kuria naudojasi traukinių eismo valdymo specialistai. Atnaujinta įranga užtikrins patikimesnį operatyvinį ryšį, automatizuotą sistemos valdymą bei sumažins IT sąnaudas.
Eismo valdymo centras. „Lietuvos geležinkeliai" nuotr.
Radijo ryšio sistemos atnaujinimui besiruošiantys „Lietuvos geležinkeliai" šią savaitę paskelbė konsultaciją su rinkos dalyviais, kurie raginami teikti savo pastebėjimus ir pasiūlymus. Konkursą laimėjęs tiekėjas turės atnaujinti radijo ryšio sistemos įrangą bei užtikrinti jos priežiūrą ir nenutrūkstamą veikimą.
„Didėjant geležinkelio eismo intensyvumui ir traukinių greičiams ypatingą dėmesį skiriame keleivių ir krovinių saugumui. Nuolat atnaujindami ir diegdami pažangiausias technologijas užtikriname geležinkelių infrastruktūros stabilumą ir aukštą paslaugų kokybę", – teigė Karolis Sankovski, „Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pavaduotojas, Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktorius.
„Lietuvos geležinkelių" radijo ryšio tinklui keliami itin griežti patikimumo bei pasiekiamumo reikalavimai, todėl ir mūsų dėmesys operatyviniam kasdieniam darbui – išskirtinis. Nuolat stebėdami technologijų tendencijas, norime, kad mūsų darbuotojai turėtų šiuolaikines darbo priemones, kurios užtikrintų nepertraukiamą ryšį", – pridūrė „Lietuvos geležinkelių" IT centro LG.DIGITAL vadovas Olegas Matiušovas.
Esamą radijo ryšio sistemą būtina atnaujinti, nes jos pagrindinė įranga yra susidėvėjusi – dalis jos komponentų yra pasiekę gyvavimo ciklo pabaigą. Sistemos priežiūrą šiuo metu itin apsunkina ir tai, jog naudojamos dalys nebėra gaminamos, o gedimo atveju įrangos atstatymas rankiniu būdu trunka kelias valandas. Tuo metu modernizavus sistemą, sutrikimo metu ji atsistatys savarankiškai ir gerokai greičiau.
„Lietuvos geležinkelių" užsakymu esamą GSM-R radijo ryšio sistemą 2010 metais įrengė bendrovių konsorciumas „Belam-Riga" ir „Nortel" (dabar – „Kontron Transportation"). Projekto metu buvo įrengtos 136 bazinės stotys, įdiegtas 281 fiksuoto dispečerinio ryšio pultas, lokomotyvuose ir kituose savaeigiuose riedmenyse įrengta apie 600 GSM-R radijo stočių.