„IF / News“ dar kartą pasidalino nemaža dalimi informacijos iš ketvirčių analitinių ataskaitų, kurių sudarymui buvo naudojami IDC ir „Strategy Analytics“ duomenys. Ši informacija leidžia tiksliai suprasti dabartinį jėgų pasiskirstymą išmaniųjų telefonų rinkoje.
Pradėsime nuo to, kad rinka ir toliau traukiasi: per tris mėnesius buvo parduota 341,4 mln. išmaniųjų telefonų, palyginti su 350,4 mln. metais anksčiau. Tačiau nuosmukis lėtėja: jei praėjusių metų pabaigoje jis siekė 6–8 proc., tai dabar sudaro tik apie 3 proc. Kaip ir anksčiau, šiek tiek daugiau nei pusė išmaniųjų telefonų parduodama Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, o pastebimą dalies augimą parodė tik Vidurio ir Rytų Europą (šis regionas apima ir Lietuvą).
„Samsung“ išlieka didžiausia išmaniųjų telefonų gamintoja, o „Huawei“ užtikrintai įsitvirtino antroje vietoje. Kitos keturios bendrovės – „Apple“, „Xiaomi“, OPPO ir „Vivo“ (paskutinės dvi apskaitomos atskirai visur, nors abi jos yra BBK dalis) – taip pat užima didelę rinkos dalį, tuo tarpu likusios kompanijos tenkinasi labai kukliais pardavimais. Per pastaruosius pusantrų metų ši padėtis beveik nepasikeitė.
Mažėja ne tik išmaniųjų telefonų skaičius, bet ir pajamos iš jų pardavimo: iš viso gamintojai uždirbo tik 86 milijardus dolerių, palyginti su 87 milijardais dolerių metais anksčiau. „Apple“ išlieka išmaniųjų telefonų pardavimo lyderė su 29,2 proc. visų rinkos pinigų, antroje vietoje – „Samsung“, o trečioje – „Huawei“. Atkreipkite dėmesį, kad visų pajamų sumažėjimą pirmiausia lemia smunkančios „Apple“ pajamos. Vidutinė parduodamo išmaniojo telefono kaina praktiškai nesikeičia, tačiau tarp kai kurių prekės ženklų galima pastebėti įdomias tendencijas. „Samsung“ ši vertė pastaraisiais mėnesiais smarkiai sumažėjo dėl A serijos sėkmės, o „Huawei“ ji smarkiai išaugo dėl P geros paklausos. Dėl to „Huawei“ telefonai dabar yra vidutiniškai brangesni nei „Samsung“ – to dar niekada nebuvo.
Grafikus pagal regionus galima analizuoti ilgai. „Samsung“ yra lyderė keturiuose iš šešių regionų, išskyrus Šiaurės Ameriką (ten pirmenybę pirkėjai teikia „Apple“) ir Aziją, kurioje dominuoja „Huawei“. Atkreipkite dėmesį, kad Azijoje „Apple“ nėra net tarp penkių populiariausių įmonių. Be to, amerikiečių bendrovė patiria problemų Vidurio ir Rytų Europoje, kur pardavimai sumažėjo beveik perpus. „Huawei“ taip pat patiria stiprų kritimą Vakarų Europoje – matyt, tam įtakos turi amerikiečių retorika bendrovės atžvilgiu. „LG“ ir „Lenovo“ („Motorola“) vis dar populiarūs Amerikoje (tiek šiaurės, tiek lotynų), o Šiaurės Amerikoje dar nepamiršti net TCL („Alcatel / BlackBerry“). Viduriniuose Rytuose ir Afrikoje ketvirtadalį rinkos kontroliuoja „Transsion“ prekės ženklai „Tecno“, „Itel“ ir „Infinix“.
Populiariausiu išmaniuoju telefonu antrą ketvirtį iš eilės išlieka „iPhone XR“, kurio per tris mėnesius parduota 11,37 milijono vienetų. Kitos „Apple“ naujienos – „iPhone XS Max“ (4,84 mln.) ir „iPhone XS“ (3,32 mln.) pastebimai atsilieka nuo „Android“ įrenginių. Tarp pastarųjų populiariausi yra „Galaxy A“ serijos prietaisai: A10, A20, A30 ir A50 per tris mėnesius, bendrai paėmus, buvo parduota 29,85 milijonai vienetų. Kiti korėjiečių modeliai, pavyzdžiui, A10e ir A70, tokios sėkmės nesusilaukė. Pirkėjams taip pat patiko „Redmi Note 7“, tiek įprastas (7,16 mln.), tiek „Pro“ (3,02 mln.). „Huawei P30“ linija (4,89 mln. standartinių modelių ir 5,27 mln. „Pro“) taip pat džiaugiasi sėkme – jie smarkiai aplenkė „Galaxy S10“ (3,55 mln. paprastų ir 3,78 mln. „+“). Biudžetiniame segmente nutiko keistas dalykas: „Vivo Y91“ aplenkė „Redmi 7“ (4,13 mln., prieš 4,02 mln.).
Ypač biudžetinį segmentą faktiškai pasidalijo „Redmi“ (6A, Go) ir „Samsung“ („Galaxy A2 / J2 Core“), o kitų prekės ženklų modeliai ženkliai atsilieka pardavimų gausa.
Tuo tarpu brangesnių nei 800 JAV dolerių kainuojančių prietaisų realizavime reikšmingų rezultatų pasiekė tik trys bendrovės – „Apple“, „Samsung“ ir „Huawei“. Įdomu, kad nišinis ir tik keliose šalyse prieinamas „Galaxy S10 5G“ aplenkė „Galaxy Note 9“.